21 december 2012

Lite mer om mig

Jag har alltid varit mullig men de sista åren har det mulliga övergått till tjock till överviktig till fetma då jag ätit alldels för stora och många portioner, tryckt i mig onyttigheter och knappt rört på mig.

Det började för 4 år sedan då min mamma dog i en bilolycka. Den sommaren slutade jag dansa som jag gjort i flera år och började tröstäta istället. Men jag såg det inte som något tröstätande då utan det har jag insett nu på senare dar.

Jag vägde då 72kg och för två månader sedan vägde jag mer än vad jag någonsin gjort, 90kg.

Det som fick mig att inse "shit vad jag gått upp!" var när jag skulle sätta på mig ett par gamla jeans som jag kunde ha förra året. Jag kunde inte ens knäppa knappen. Det var en jättestor bit till att det skulle gå att knäppa.
Det var då insåg hur tjock jag låtit mig själv bli.

Jag började gå powerwalks varje morgon och träna hemma. Jag slutade även äta lunch och ibland åt jag bara en måltid om dagen. Jag blev rädd för mig själv när jag började tänka "onödiga kalorier, ät inte upp, ät bara lite". Jag märkte att jag var trött och irreterad hela tiden så jag pratade med en god vän till mig och hon fick mig att inse hur farligt ute jag var!

Efter den dagen började jag äta normala portioner igen och åt alla viktiga mål, men med motta! Fortsatte även att träna och gå mina promenader så jag var nu på rätt spår på min väg mot en slankare kropp!

Jag införskaffade mig proteinpulver, måltidsersättingar, vitaminer, omega-3 och allt man kan behöva när man går på en lågkaloridiet samtidigt som man tränar.

Införskaffade mig även ett gymkort med min kille för en månad sen och tränar nu 4 ggr i veckan med styrka och kondition.

Jag har sen oktober gått ner 11 kg och tappat över 40 cm på kroppen, på rätt sätt!

Väger nu ca 79 kg (det går lite upp och ner på vågen då jag bygger muskler).

Mitt mål är att till våren/sommaren 2013 väga 65 kg. Jag har alltså 14 kg att gå ner och det ska gå!

Följ med mig på min resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar