20 mars 2013

Megafrukost och träningsvärk

God morgon!

Idag vaknade jag hungrig så började dagen med att koka ägg, brygga te och hacka och mixa frukt till en smoothie. Nu är jag mätt och taggad inför ett konditionspass! Ska snart packa gymväskan och förbereda lunch och middag att ha med mig för jag tänkte dra direkt till jobbet efter gymmet.
Funderar på att cykla i 60 min men orkar jag mer kör jag 90 min. Nu ska det sista dallret bort!

Benpasset igår var tungt men gick väldigt bra. Kan öka på alla vikter nu så är jättekul att träna! Idag har jag en skön träningsvärk i ben och rumpa men imorgon kommer den nog inte vara så skön längre!

Igår var även min sista lediga dag på länge. Nu kommer jag inte vara ledig förrän långfredagen och det är ju bara en dag plus att jag jobbar en del dubbelpass. Men jag kommer självklart klämma in 4-5 pass i veckan ändå!

Nu ska jag packa väskan för att gå till gymmet, är snö ute igen, yey..!


4 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade precis din blogg. :) Jag skulle vilja också gå ner i vikt genom att träna och äta bra och behöver någon inspiration. Jag tycker att din blogg kan vara min inspiration. :)Lycka till! Och - jag har också detta problem med maten framför teven, så jag tittar bara sällan på den och tillbringer mer tid ute. Men om du äter bara någon smörgås och ingen dålig mat, skulle det vara okej eller?
    Ursäkt om jag har skrivit några fel, jag är inte svensk. :)
    Ha det bra!
    Alexandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Alexandra!
      Så roligt att du vill läsa min blogg och tycker att min blogg kan vara din inspirationskälla :) - tack!

      Lycka till själv med träningen och maten, hoppas allt går bra för dig!

      Det här med att äta framför teven är verkligen ett problem för många har jag märkt! Visst är det okej om man äter något nyttigt istället för glass, chips eller popcorn t ex. men det är inte så bra att äta runt 22.00 och sedan går man och lägger sig. Det man har ätit sätter sig bara på kroppen. Därför vill jag sluta äta framför teven så sent!

      Du skrev jättebra! Läser du min blogg på engelska eller något annat språk? Går det bra att förstå?

      Ha det bra du med!
      Linnea

      Radera
  2. Hej Linnea!
    Jag läser din blogg på svenska (visste inte att man kan läsa den på något annat språk :D) och det går jättebra att förstå. Jag har studerat svenska redan några år, så det är också ett brå sätt att inte tappa språket. :)
    Du har gjort ett stort framsteg, som man kan se på dina foton! Du måste vara stolt över dig själv! Även om du äter ibland på kvällen. :) Det är svårt att sluta göra något som man är van vid. Du kan kanske försöka lägga dig tidigare? Eller bara dricka te och inte äta något? Jag har börjat att banta redan kanske hundra gånger och i sista 4 år går jag bara upp och ner 5 eller 7 kilo och nu har jag verkligen tröttnat på det och vill vara äntligen nöjd med mig själv. Så jag hoppas att jag lyckas denna gången.
    Hoppas du har en fin dag! Här i Prag ser det ut att våren äntligen kommer! :)
    Alexandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja man kan översätta inläggen längst ner på sidan via Google translate :)
      Så bra att det är lätt att förstå men fråga om det är något du undrar över!

      Jag är stolt över mig själv men har alltid haft dåligt självförtroende och självkänsla pga av min vikt så har svårt att se mig själv som fin och duktig osv. Men tack för de fina orden, det värmer :)

      Du har helt rätt, det är jättesvårt. Men att bara dricka te eller gå och lägga sig tidigare var ett bra tips! Ska försöka med det ikväll :)

      Jag vet inte hur många gånger jag bantat och startat 'mitt nya sunda liv' men denna gången gav jag mig f*n på det och jag tänker inte ge upp! Jag önskar dig lycka till och som jag säger till alla, det är bara DU som sätter stopp för dig själv!

      Tack detsamma, ser så ut här med! :)
      Linnea

      Radera