22 januari 2013

Ledig idag

Idag har inte varit en sån händelserik dag alls. Tog sovmorgon och vaknade vid 9.30 och åt frukost, Omega-3, CLA, whey-100 med vatten, vitaminbrus och en apelsin. Låter riktigt tråkigt haha.

Efter frukosten har jag bara suttit och läst Paulúns böcker, Vikt och Hälsa och Fitness & Träning. Riktigt bra böcker och de ger mycket nyttig information om kost, träning, kosttillskott m.m. Jag har läst på om CLA idag och jag ska sluta med det nu då jag läst att det egentligen inte ger så mycket resultat på människor när det kommer till förbränning och att det kan minska insulinkänsligheten och höja blodfetterna.. Därför kommer jag från och med nu bara köra på omega-3 och eventuellt beställa ALA då det sägs öka insulinkänsligheten - man bränner mer fett ju högre insulinkänslighet man har.

Till lunch idag var jag inte alls sugen på den kycklingkorv som blev över från igår fast det var menat att jag skulle äta det till lunch idag. Därför åt jag bara kikärtsröra gjord på kikärtor, olivolja, svartpeppar och lite havssalt. Till det åt jag keso, broccoli och en morot. Veggie!

Jag körde nyss ett litet turbopass här hemma med kondition och styrka, testade en träningsdvd jag fått med en tidning, passet var väl helt okej men kändes lite mesigt, kör nog inte det igen!

Vi drog och tränande igår efter middagen, som bestod som sagt av kycklingkorv och keso med lite grönsaker. Jag körde på Pass 2, ben, bakdel och mage. Jag kände mig jättesvag och fick minska på vikten på bensparken och hade jätteont i huvdet så orkade inget konditionspass men jag försökte köra på så hårt som möjligt ändå! Men när jag vaknade idag och skulle gå kände jag att jag har ont i sidan av knävecket typ, känns som om någon sena eller muskel inne i knävecket är överansträngt. ORKAR INTE MED FLER SKADOR. Jag måste göra något fel, kör på för hårt eller äter för lite av något.. blä.

Aja, nu ska jag ta och duscha sen vänta på att min pojk kommer hem så vi kan laga en riktig måltid, det blir torsk. Äntligen lite fisk!





(och Rikard, jag lyckades inte ta någon bra bild på Markus när han tränade igår, den killen vill inte var med på bild alltså och han vill inte väga sig heller.. men han är asduktig och kämpar på jättehårt. Igår var han så glad för att han kunde köra på 65 kg på bröstpressen och triceps när han i början körde runt 30-40. Och jag ser verkligen skillnad på honom, innan var han väldigt smal men nu börjar han verkligen bygga upp sig och få mer definerade muskler!)

2 kommentarer:

  1. nej du, du får allt se till att få lite bättre bilder på honom. Gymmet är ju fullt med speglar du kan smygfota i ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här bloggen är om mig inte om oss ;) men kan försöka!

      Radera