10 januari 2013

Pass 3

Jag hatar att träna så sent egentligen. Kabelstationerna är alltid upptagna eller så är det så mycket bodybuilders som står och pumpar och jag tycker inte om att prova nya övningar framför massa folk..

Därför kunde/ville jag inte prova overhead bicepscurl med båda armarna ikväll men körde med en arm i taget istället och trots det tycker jag pass 3 gick väldigt bra! Intervallcyklingen kändes inte lika tung och jobbig som pass 1 men hade samma maxpuls.

Pass 3

Muskelgrupp: Biceps, övre rygg, axlar, mage

Uppvärmning: Rodd 10 min

- Bicepscurl i kabel 3x10 20kg
- En arm overhead cablecurl 4x10 5kg
- Bicepscurl med hantel, en arm i taget 4x10 5kg
- Lastdrag 3x10 35kg
- Rodd smalt grepp 3x10 35kg
- Planka med twist 4x16

Intervallcykling 20 min
(2 min uppvärmning)
Antal: 6 st
Arbetstid: 60 sek
Vila: 120 sek
MHR: 188

Stretching

1 kommentar: