13 februari 2013

Deff

Ska jag vara ärlig har jag inte vetat förrän typ nyss vad deffa är och vad som menas med det och hur man utför det korrekt.
Jag hittade en jättebra artikel om det här: http://www.styrkelabbet.se/deffa/

Kostupplägget är snarlikt som jag har det nu men lite mer strikt och det ska jag köra på framöver och samma gäller sömn. Men dock har jag lärt mig något helt nytt om kombinationen av styrke- och konditionsträning under samma pass. Att ingen har sagt det tidigare men som tur är har jag precis börjat med styrka och kondition! Det är alltså inte bra att träna som jag gör om jag vill få så mycket muskeluppbyggnad som möjligt. Läs artikeln så förstår ni!

Jag ska härmed sluta köra intervallcykling efter styrkepassen då jag trott att det ökar förbränningen. Från och med nu ska jag köra tre styrkepass och två konditionspass i veckan. Men jag kommer nog klämma in ett extra pass av något om jag har tid för det. Sen blir det alltid 30 min promenad från och till jobbet varje dag samt cykling till gymmet när det blir väder för det.

Veckorna kommer se ut såhär framöver:

Måndag - Triceps, bröst, nedre rygg, mage
Tisdag - Intervallcykling 30 min
Onsdag - Ben, bakdel, mage
Torsdag - Intervallcykling 30 min
Fredag - Vila
Lördag - Biceps, övre rygg, axlar, mage
Söndag - Vila

Dagarna kommer kanske se lite olika ut från vecka till vecka som tex imorn blir det nog ingen träning då det är alla hjärtans dag och vi har ändå bestämt att vi ska träna på fredag istället men upplägget kommer vara detsamma.

Det här kommer ju bli asbra! Träningspassen kommer bli kortare och jag kommer ha tid till mycket mer och älskling kommer inte behöva vänta på mig längre efter träningen plus jag kanske t.o.m hinner duscha och basta på gymmet nu. Yeah beach 2013 here I really come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar