08 februari 2013

Träning, tacobiffar och tvmys

Jag ger mig själv en klapp på axeln och tycker jag är duktig som inte gav upp utan faktiskt tog mig till gymmet efter jobbet och genomförde hela passet. Det var nämligen så mycket snö så jag kunde inte cykla för det var så halt så fick leda cykeln hela vägen till gymmet och först går jag in på ica för att handla lite pwo, där kunde jag ju köpt en chipspåse och bara gått hem istället. Men jag betalade för min proteinbar och ledde cykeln vidare mot gymmet. Där spenderade jag sedan 2 timmar! Så här såg passet ut:
  • Tricepscurl (rep) 3x10 35kg
  • Overhead tricepscurl 3x10 30kg
  • Tricepscurl med smalt grepp 3x10 35kg
  • Bröstpress på kabeln 3x10 20kg
  • Liggandes bröstpress med hantlar 4x10 2x6kg
  • Tricepsdrag med hantel, en arm i taget 4x10 8kg
  • Squats med axelpress 3x10 5kg varvat med vanliga squats 3x10
  • Sneda crunches med viktplatta 3x20 10kg
  • Crunches på pilatesboll 3x20
  • Rygglyft på pilatesboll 3x20
Intervallcykling 30 min
  • Uppvärmning 2 min
  • Antal: 6st
  • Arbetstid: 2 min
  • Vila: 2 min
  • Nervarvning 5 min
Ville ge upp direkt och funderade på att bara köra 15 min på cykeln men jag fortsatte ändå och det är jag stolt över!
 
Jag kom inte hem förrän klockan 18 då jag stannade för att handla ruccola och svamp efter gymmet.
Till middag gjorde jag suupergoda kycklingfärsbiffar med tacosmak och fetaostfyllning. Till det åt jag stekt portabellosvamp, sallad och kvarg, muums!
Nu sitter jag i soffan och ser på tv men är väldigt trött så ska nog krypa ner i sängen snart och ladda inför imorn då det blir jobb 11-16.
 
 

 

Kycklingtacobiffar med fetaostfyllning: 

6 st (3 portioner)

  • 500g kycklingfärs
  • tacokrydda:
1 tsk salt
2 tsk chilipulver
2 tsk paprikapulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk lökpulver
1 tsk spiskummin
1 krm cayennepeppar
  • Krämig fetaost
  • Svartpeppar
Lägg kycklingfärsen i en bunke. Blanda tacokryddorna i en skål och strö sedan kryddblandningen över kycklingfärsen och jobba ihop tills allt är blandat. Skiva en bit av fetaosten så att du får 6 st smala skivor. Blöt händerna och ta en liten bit av tacofärsen och platta till i handen och lägg en fetaostskiva i mitten och vik upp kanterna så att färsen täcker osten. Forma till en biff. Fortsätt så tills du har 6 biffar. Krydda varje biff med svartpeppar och stek dem sedan på varje sida på medlevärme i olivolja tills de är genomstekta och har fått en fin färg. Ät med valfritt tillbehör och sås och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar