08 februari 2013

Fredag igen!

Oj vad den här veckan har flytit på, känns som om det var fredag alldeles nyss. Jag skulle egentligen varit ledig idag också då jag ska jobba i helgen men chefen ringde igår så ska in och jobba lunch senare. Efter jobbet tänker jag dra till gymmet och köra ett rejält styrke- och konditionspass!

På tal om träning, pass 3 gick asbra igår! Jag skrev ju förra veckan att jag ville börja med hantlar på biceps så efter jag hade kört bicepscurl och overhead bicepscurl på kabeln gick jag över till hantlarna och körde bicepscurl, en arm i taget, 4x20 8kg. Jag ville egentligen ha mer vikt men alla hantlar fram till 15kg var upptagna. Det kändes iaf bra md hantlarna och jag fick in tekniken väldigt snabbt så det ska jag fortsätta med och kanske lägga till backflyes och även övningar på pass 1 för triceps och bröst.
Som det står i pass 3 kör jag sist planka med twist 4x16 men jag lade till ett steg igår genom att lyfta ena benet uppåt och bakåt innan jag böjer det in mot kroppen och twistar det utåt, fasiken vad svettig jag blev av det! Det blev dock ingen cykling då jag cyklade dagen innan men idag så, då jäklar!

Annat som hänt är att älskling nu har åkt iväg till Göteborg för att vara där över helgen med två polare. Han ska dock inte gå på melodifestivalen och se Sean Banan utan han ska se Bourbon Boys istället. Bra val!

Så jag är själv hela helgen men det har jag inget emot. Får se om jag hinner med någon träning lördag/söndag men det tror jag knappt då jag ska jobba och gymmet har öppet så knasiga tider på helgerna.. Varför stänger man 16.30 på en lördag och 19.00 på en söndag? Fattar inte.
Jag får ta och gå promenader och träna hemma istället!

Ikväll ska jag kanske gå på bio med Markus fina kusin om hon är frisk. Annars ska jag krypa upp i soffan och mysa med mig själv. Imorgon är det ju lördag och melodifestivalen så jag tänkte då unna mig lite genom att äta ugnsrostad potatis med lax till middag och sen äta hemmapoppade popcorn till kvällen, ser jag fram emot!

Nu ska jag ladda inför jobb och ha en härlig fredag, ha det ni med!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar