18 mars 2013

Framgång och proteingröt

Idag tog jag en liten sovmorgon och gick upp halv 9. Startade dagen med att väga mig såklart då det är måndag. 71,5 kg stod vågen på! Jag vägde 73,7 kg förra veckan så känns ju asbra! Skrev ju då att jag vägde lika mycket som veckan innan men jag tänkte fel. Jag hade ju faktiskt gått upp då, 73,7 vägde jag 1 mars. Minus 2.2 kg på en vecka alltså, går det lika bra denna veckan har jag nått målet tills nästa vecka!

Blir inget onyttigt nu fram till att jag nått mitt mål! Då har jag bestämt att jag ska få äta 10 st Werther's kolor (200 kcal) då jag köpte en påse på kryssningen och det är det godaste godiset jag vet! Sen har Markus även lovat att vi den dagen jag når 70 kg ska äta thaimat från ett ställe här i Växjö som gör den godaste friterade kycklingen. Dom marinerar kycklingen i kokos och friterar stora bitar, så jäkla gott!

Till frukost idag gjorde jag chokladproteingröt med banan men jag tyckte den blev alldeles för sötsliskig så åt bara hälften. Imorgon ska jag prova med äpple och banan utan proteinpulver, blir nog godare!

Senare idag tänkte jag kanske göra proteinbars med chokladbollssmak. Hittade ett recept på det men har inte allt hemma så blir nog att exprimentera lite. Får se hur det blir med det.
Är ledig idag och imorgon så jag ska bara ta det lugnt, diska, och trääna. Ikväll blir det triceps och bröst som ska genomköras!

Ha en härlig måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar