17 mars 2013

Gårdagen och morgonträning

God morgon peppande läsare!

Idag vaknade jag vid 8 och gick upp och körde lite styrkeövningar för hela kroppen i 40 min. Använde mig av en kettlebell och gjorde kettleswing, knäböj, utfall, crunches, dips, rygglyft och armhävningar så jag fick med hela kroppen och blev varm. Efter passet åt jag en favoritfrukost, yoghurt blandat med kvarg och till det hade jag ananas, banan och min müsli. Riktigt bra start på dagen! Snart ska jag göra mig redo för att cykla till jobbet, är underbart väder och slutar vid 17 så passar på att cykla när jag ändå kan!

Igår till middag blev det som sagt ugnsbakad lax fylld med gorgonzolaost och persilja, så gott! Vi köpte laxen färdigfylld i fiskdisken så var bara att sätta in i ugnen.
Efter middagen åkte jag iväg för att jobba ett kvällspass, gick riktigt bra på jobbet igår, tycker det är så kul. Haha vem kunde tro att steka hamburgare var kul, men det är kunderna och personalen som gör det hela så kul!
När jag kommit hem från jobbet var jag så hungrig och Markus hade stekt en raggmunk och bacon till sig själv. Jag ÄLSKAR raggmunk, min mamma gjorde alltid det till mig och henne efter hon tränat så det har en speciell plats i mitt hjärta. Därför blev jag inte så glad då jag kom hem och det luktar raggmunk och jag inte kan äta det (det är ju inte så värst nyttigt, potatis, vetemjöl och smör bl.a.). Då stekte jag ett ägg istället och gjorde en bacon och äggburgare med rågbröd, tomat och lite dressing. Blev riktigt gott men kanske inte så nyttigt men jag var i alla fall mätt och glad efteråt!

Nu ska jag göra mig redo för jobb, ha en toppen söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar