16 mars 2013

Viktökning och fattiga riddare

Det är inte jag som har ökat i vikt utan jag kunde öka med vikt på alla övningar idag, superkul! Jag känner hur kroppen bara blir starkare och mer fit. En kompis till mig sa att det var så kul att se mitt senaste framgångs-collage och att han aldrig har sett mig så här trimmad. Vi har ändå känt varandra i ca 6 år, blir så glad av sådana peppande kommentarer!

Åter mot dagens pass!
Jag vaknade tidigt och var pigg och förväntansfull som ett litet barn på julafton. Var så taggad för att ge järnet på gymmet, och det gjorde jag! På hantlarna ökade jag 2 kg och på kabeln 5 kg. Så här såg passet ut:

  • Lastdrag 3x10 40 kg
  • Rodd m smalt grepp 3x10 35 kg
  • Backflyes m hantlar 7 kg
  • Hantelrodd 4x20 10 kg
  • Axelpress 3x10 7 kg
  • Bicepscurl kabel 3x10 35 kg
  • Overhead bicepscurl 3x10 15-20 kg
  • Bicepscurl m hantlar 4x20 4x20 8-10 kg
  • Sneda crunches 4x20 10-15 kg
  • Liggandes benlyft, korsande ben, åttan 10 vadera x 3
Efter gymmet åkte vi iväg och kollade i lite affärer och handlade kvällens middag, gorgonzolafylld lax.
När vi kom hem gjorde vi en brunch på resten av surdegsbrödet. Fattiga Riddare (utan sockret) med ananas och banan. Muuums! Unnade mig det då det är lördag och då jag har skött mig exemplariskt med kosten hela veckan. Ser fram emot måndagens vägning..!

Ha en fin lördag allesammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar