15 mars 2013

Fredag men inte helg

God morgon mina fina läsare!
Hur startade ni eran dag idag? Tell me! Vill ha tips på vad ni gör till frukost eller kör för morgonträning! (Om ni gör det)

Själv är jag dålig på att träna på morgonen om jag inte fått skjuts till gymmet innan Markus ska till jobbet. Jag har inget körkort och det är svårt att cykla nu när snön är tillbaka och det är -16 igen..
Men jag startade i alla fall min dag med en jättegod frukost och just för att det är fredag lyxade jag till det med en halv skiva surdegsbröd!



Igår körde jag intervallcykling som sagt. Blev 25 minuter av samma upplägg som i tisdags. Jag sa ju innan att jag kunde kört hårdare på benpasset men senare på kvällen igår kom träningsvärken och den har hållit i sig till idag! Fler än jag som älskar träningsvärk? Är ju ett kvitto på att man ansträngt musklerna och kört tyngre än innan.

Till middag igår blev det sparrissoppa och surdegsbröd. Vi äter alltid soppa på torsdagar, blivit en trevlig tradition här hemma. Soppan var för övrig supergod och det blir den till middag ikväll med. Här är receptet!


Jag ska strax göra mig klar för att gå till jobbet. Det blir knappt någon helg för mig då jag jobbar dubbelpass idag och slutar 21 och imorgon jobbar jag 17-21 och på söndag 11-17. Så ser det ungefär ut helgerna fram över men ska klämma in träning imorn på morgonen! Biceps, look out!

2 kommentarer:

  1. Hej. Jag kör crosstrainer 20 min innan frukosten några dagar i veckan. Köpte en crosstrainer förra året för runt 5000 kr (Finns ju på blocket också), det var det verkligen värt med tanke på hur användbar den är när man väl bestämmer sig för att använda den :)
    Till frukost brukar jag dricka en smoothie & äta ett kokt ägg och dricka vatten.
    Recept på smoothie på min blogg: http://idaannaevelina.blogspot.se/

    // Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja hade man plats för en crosstrainer och även råd hade jag inte tvekat men nu är ju inte fallet så tyvärr.
      Får vänta till varmare väder så kan man ge sig ut innan frukost men har förstått att det inte ger så mycket för förbränningen utan bara bryter ner muskler att träna innan frukost. Men alla säger olika!

      Radera