28 mars 2013

Glad påsk!

Hej alla fina läsare!

Igår var en bra dag, vilodag som min kropp behövde, jag tog även en shoppingrunda i det fina vädret efter lunchpasset. Inhandlade två vårjackor, ett par byxor och några tröjor.
Jag tycker det är svårt att shoppa kläder nu då jag gått ner, vet inte vad jag har för storlek så jag tar det jag är van med att prova men det är ju alldeles för stort! Min gamla skinnjacka var i storlek 42 och nu blev det en skinnjacka och en parkas i storlek 36. Köpte även en tröja i storlek 34! (det var rea och 38 satt hemskt på mig!) Jag har aldrig haft de här storlekarna förut, trodde jag hade 38-40 men nej! Roligt men helt sjukt, kan inte förstå det själv. Sen är det ju skillnad från affär till affär, på Gina kan jag ha 34-36, på H&M kan jag ha 36-38 men på t ex. Carlings måste jag ha 38-40 så att det inte blir för tight. Så man ska egentligen inte gå efter en storlek men vet i alla fall att jag aldrig skulle kunnat ha dessa kläder för 5 månader sedan.

Åter mot dagen och påsken.
Idag jobbar jag dubbelpass, ska dra och cykla intervaller emellan har jag tänkt. Ikväll efter jobbet åker jag och Markus hem till hans föräldrar och firar påsk så imorgon kommer det släkt och det blir påskmat, påskägg och lekar som dagen kommer bestå av. På lördag jobbar jag lunch och efter det (eller innan) ska jag cykla intervaller och på kvällen vankas det utgång med våra fina vänner. Jag hade ju totalt glömt bort påskafton och att vi skulle gå ut då. Men det ska bli kul och jag ska unna mig att dricka har jag bestämt! Men jag ska ändå hålla mig ifrån godiset, potatisen och snabbmaten den här helgen, alkoholen får räcka som synd denna helg.
På söndag jobbar jag 11-18, vill träna biceps då men gymmet har påsktider nu så får se om det hinns med.

Med allt som händer i helgen kommer jag nog inte hinna skriva något här men på måndag då är det en ny månad och då kommer självklart nya före och efter-bilder samt mått, stay tuned!

Med det sagt önskar jag er alla en fin och förhoppningsvis solig påsk!

 I påskens anda åt jag en gul frukost idag, mango och ananas med kvarg och ett glas multivitamin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar