27 mars 2013

Äpple eller äppel

God morgon!

Idag är jag på mycket bättre humör än igår. Jag vaknade pigg och värkfri och gick upp tidigare än vanligt och gjorde den goda havregrynsgröten med äpple & kanel. Jag hade också en bra dag på jobbet igår men lite sämre på gymmet. När jag gjorde utfall kände jag lite spänningar i mitt vänstra baklår/rumpa så ville inte utföra den övningen något igår då jag var rädd att skada mig igen. Vi får hoppas på att det är bra tills nästa vecka!

Igår efter jobbet gjorde jag ett gott men nyttigt snack till mig och Markus.
Äppel"kaka" gjord så att man tar ett äpple och delar det på mitten och skär bort kärnhuset. Sedan brer man på jordnötssmör på snittytan. - Jag använde mig av osötat jordnötssmör.
Sedan klickar man på keso och strör kanel över, klart! "Kakan" är mättande och jag skulle kunna tänka mig att äta detta som ett mellanmål.


Idag kommer dagen bara bestå av jobb, äta och vila. Känner att min kropp verkligen behöver vila nu efter att ha tränat 5 dagar i sträck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar