21 mars 2013

Måltider och sug

Nu när jag jobbar dubbelpass och slutar 21 är det så jobbigt med måltiderna och att kunna äta dem på rätt tid på dygnet.

Ungefär såhär ser en dag ut för mig när jag jobbar dubbelpass:

8.30 Frukost - t ex. Yoghurt med kvarg och müsli och ett ägg + omega-3, RH, ALA
11.00 Mellanmål innan pass 1 - En frukt och ibland grönt te
13.30 Lunch - Diet Pro + omega-3
16.30 Mellanmål innan pass 2 - En frukt eller en grönsak
18.00 Middag - Protein med tillbehör och sallad
21.30 Kvällsmat framför TVn - En grov smörgås, kvarg med frukt, smoothie eller frukt och te


Som ni ser äter jag bra men jag vill inte äta den där sista måltiden. Jag lyckas hålla mig ifrån maten på jobbet och känner mig inte hungrig då jag ätit mellanmål och middag. Men när jag kommer hem och sätter mig framför TVn med Markus blir jag så sugen på något. Det är inlärt jag vet, att jag vant kroppen att äta något då framför TVn. Men har ni något tips på hur jag kan trappa ner målet och sedan sluta helt med att äta något när jag kommer hem från jobbet? Tar tacksamt emot era tips!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar