22 mars 2013

Viktångest

God morgon!

Igår var en vilodag från träningen och jag rörde inte på mig mer än utöver det jag gjorde på jobbet. Jag är nöjd med vad jag åt igår förutom lite bacon och ost på jobbet som åts senare mot kvällen.. Jag hade tagit med mig en rejäl lunch, diet pro till middag och två mellanmål bestående av en banan och två morötter. Hade jag bara hållit mig till det hade jag inte haft den här ångesten idag! Jag åt dock ingenting när jag kom hem från jobbet utan drack bara vatten. Men har ändå ångest och det beror mest på att jag vägde mig i morse. Jag har inte vägt mig sedan i måndags och tänkte att jag skulle väga mig för något måste hänt men vågen stod på 2 hg mer än i måndags. Det är ingenting jag vet och det kanske är vätska eller muskler då jag tränat en hel del nu. Att man ska fastna för en siffra på en våg. Det är i sådana här lägen jag är glad att jag har mina gamla resultat och mått nedskrivet så jag bara kan titta tillbaka och se att det inte är så farligt. Man kan inte stressa kroppen att gå ner heller, då säger det stopp tillslut. Så med det sagt blickar jag nu framåt och tar en dag i taget istället och struntar i den där siffran!

Idag blir det dubbelpass igen som igår, 11.30-13.30 och 17.00-21.00. Jag tänker klämma in biceps och övre ryggträning emellan passen och efter jobbet blir det bara att försöka hålla emot 'fredagsmyset' då jag är själv för min pojke ska se fotboll med några vänner.

Nu måste jag göra mig redo för att gå till jobbet. Ha en bra dag!

Kan verkligen rekommendera den här yoghurten. Till frukost blandar jag två delar kvarg 0,3% med en del yoghurt och har müsli till, muums!

2 kommentarer:

  1. Men hallå du tränar ju massa styrketräning! Muskler väger mer än fett, så är det bara! Ha inte ångest över vågen, så länge du mår bra och lever sunt spelar det ingen roll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Joanna! Jag vet det innerst inne men mina elaka ångestdemoner kommer åt mig ibland..
      Ska sluta tänka på vad vågen visar och hur snabbt jag når mitt mål. Ska låta det ta sin tid men fortsätta som jag gör. Kram!

      Radera