08 mars 2013

Träningsvärk!

Jag har sådan grym träningsvärk i armarna idag! Jag pumpade på rejält igår och tränade biceps, övre rygg och mage. Hade redan träningsvärk i underarmarna från förra träningspasset så det var tungt med hantlarna och i början av alla curls men det gick bra trots det och snart så kan jag nog öka på vikterna!

Så här såg passet ut:

- Uppvärming 5 min
  • Lastdrag 3x10 35kg
  • Rodd m. smalt grepp 3x10 35kg
  • Bicepscurl 3x12 25-30kg
  • Over head bicepscurl 3x10 15kg
  • Bicepscurls m. hantlar 3x20 8kg
  • Backflyes m. hantlar 3x10 5kg
  • Hantelrodd 4x12 8 kg
  • Sneda crunches 4x20 15kgs viktplatta
  • Olika magövningar, senda/raka 4x20
- Stretchning

Någon gång ska jag testa att maxa vikterna och köra färre reps och ett set extra som t ex. 45kg 4x5, några synpunkter på den sortens träning? Att man varvar mellan rikigt tungt med få reps till tungt med fler reps från vecka till vecka? Era tips mottags gärna! :)

Igår då vi firade 1,5 år åt vi entrecôte till middag. Jag hade tomat och mozzarellasallad till med ungsrostade morötter och en kall kvargsås. Markus hade ungsrostad potatis, sallad och gräddig sås till, han har det bra han!

Min portion
 
 
Idag är det kallt ute igen. Jag hade hoppats på varmare väder så jag kunde gå ut och springa och även sola lite på simhallen. Men solen skiner iaf så kanske får för mig att ta mig ut ändå!
 
Nu ska jag äta frukost och försöka piggna till lite. Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar