25 april 2013

Crossfitvecka - pass 3

Det här passet blev jag genomsvettig av att utföra och det var riktigt kämpigt mot de sista repetitionerna i varje övning. Jag klarade det precis på 15 min och uppvärmningen kör jag innan jag har startat klockan. Det som är så bra med de här passen är att man kan göra dem hemma om man känner sig obekväm med att stå ute eller på gymmet och utföra dessa övningar och springa runt. Hur snabbt klarar du av passet på?

Uppvärmning: Spring på stället eller runt i rummet. Hoppa krysshopp tills du är varm.

21 st utfall, 21 st kettlebell swing
15 st utfall, 15 st kettlebell swing
9 st utfall, 9 st kettlebell swing

21 st liggandes benlyft, 21 burpees utan armhävning
15 st liggandes benlyft, 15 st burpees utan armhävning
9 st liggandes benlyft, 9 st buspees utan armhävning

21 st rodd, 21 st overhead tricepscurl
15 st rodd, 15 st overhead tricepscurl   - i dessa övningar använde jag mig av ett gummiband
9 st rodd, 9 st overhead tricepscurl

Utmaning - får ni tid över när ni är klara med passet innan klockan ringer så utför saxhopp i planka tills tiden är slut.

Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar