24 april 2013

Positivt tänkande

God morgon!

Idag vaknade jag vid 7 och kände mig som en zombie men solen sken och det var 10+ ute så jag satte på mig mina easytone och gick ut på en promenad innan frukost. Riktigt skönt var det och nu sitter jag i soffan och har ätit de goda kanelstekta äpplena men hade inte så mycket kvarg hemma så drygade ut det med keso och jag har kommit fram till att jag verkligen inte gillar keso med sött. Urk.. nej det ska vara i matlagning och inget annat tycker jag.

Idag ska jag åka och jobba i 2 timmar. Jag har inte jobbat på 4 dagar och så ska man komma dit för att jobba så kort, känns så meningslöst. Tur att jag jobbar längre torsdag och fredag annars hade jag inte tolererat det. Jag har sökt till lite idrott och hälsa-utbildningar och kurser i höst, håll tummarna för att jag kommer in så jag kan få göra något jag verkligen vill hålla på med! Hoppas, hoppas, hoppas!

För övrigt är det en vilodag idag och jag vet faktiskt inte vad dagen bjuder på. Men jag kan berätta att jag orkade springa 30 minuter igår på löpbandet och om inte mitt spotify krånglat och stängt av sig hela tiden så hade jag orkat springa längre! Jag känner verkligen hur mycket bättre kondition jag har fått, säkert bättre än någonsin!

Nu ska jag börja ladda inför att cykla till jobbet fast jag egentligen inte är sugen och nu känner jag även att en huvudvärk börjar komma krypande. Får göra det bästa jag kan av dagen, tänka positivt och njuta av att solen skiner!

Hoppas ni få en bra dag alla och gör det bästa ni kan av den!


Finns det något bättre än en morgonpromenad i solen?

Efter 30 min på löpbandet, sjukt svettig och stolt över mig själv!

Gårdagens middag, helstekt fläskkarré med ugnsrostad sötpotatis, sallad och sås. Jag har aldrig ätit sötpotatis innan men gud så gott det var! Den kommer bli en ny favorit som tillbehör istället för potatis! Lägre GI, rik på vitaminer, antioxidanter, järn och betakaroten mm. SÅ BRA! 

1 kommentar:

  1. Sök gyminstruktör på friskis eller bara söka jobb på friskis då kan du kombinera jobb med träning, mer tid för allt annat. Sen är det en perfekt arbetsplats att jobba på om det nu skulle vara så att du börjar plugga :)

    SvaraRadera