26 april 2013

Fredag och lyxsmoothie

Idag vaknade jag och Markus samtidigt och båda var pigga och glada, man märkte att det är fredag. Vi mös lite i sängen innan han tog sig upp för att bege sig till jobbet, kommer inte få träffa honom förrän sent ikväll så var trevligt att starta dagen så.

Idag blir det en vilodag från träningen, jag kände att jag slet sönder mig igår med ett svettigt crossfit-pass (fjärde passet kommer imorgon) och på kvällen sprang jag även 30 min på löpbandet, sprang snabbare än senast! Avslutade också med 5 min på cykel, ville köra längre men gymmet skulle snart stänga och Markus ville hem haha. Sen hade jag också dumt nog ätit middag precis innan så hade en jobbig håll i magen. Synd att sådant ska förstöra för jag känner verkligen att jag orkar längre än 30 min. Nästa vecka ska jag ta revansch!

Idag blir det då jobb till 20.00, det regnar ute så ser inte framemot att cykla dit eller hem överhuvudtaget. Då jag är borta hela dagen och jag inte vill äta snabbmaten som finns på jobbet ska jag snart göra mig en räkwok med shiratakinudlar som blir min lunch och middag, gott!

Då det är fredag lyxade jag till min morgon med en smoothie gjord på :
1 (65 g) banan
75 g kvarg
40 g keso
100 g tinade hallon
30 g osötat jordnötssmör
50 g minimjölk

detta mixade jag till en rosa härlighet med lite crunch och en ton av jordnöt. LYX.

 - anledingen till att det står i gram är för att jag vägde allt för att se hur mycket kalorier smoothien innehöll men äh, orka räkna!







Hoppas ni får en fin fredag och glöm inte att ställa frågor i min FRÅGESTUND!

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar