27 april 2013

Crossfitvecka - pass 4

Jag är på stan för en liten shopping-runda med mig själv och sitter just nu på Espresso House och äter lunch. Blev en kalkonsmörgås med grovt bröd och färskost, en mango och passionssmoothie, vatten och en nyttigt nötbar får avsluta det hela. Försökte ta en bild men mobilen tycker minnet är fullt trots jag har tagit bort alla bilder..

Idag vaknade jag vid 7.30 och åt blåbärsgröt till frukost och sedan åkte jag till gymmet för att köra mitt fjärde crossfit-pass denna vecka.
Detta pass går att köra hemma också, använd en vikt av något slag, kettlebell, hantel eller vattenflaska om ni inte har tillgång till vikter.
Jag la även till ett extra set och avslutade allt med magövningar.

Pass 4

Uppvärming: 10 min på crosstrainer eller hoppa krysshopp tills du är varm

21 st swing med viktplatta, 21 st sneda crunches med viktplatta
15 st swing m.., 15 sneda crunches m..
9 st swing m.., 9 st sneda crunches m..

21 st armhävningar, 21 st dips
15 st armhävningar, 15 st dips
9 st armhävningar, 9 st dips

21 st planka med twist, 21 st rygglyft - lyft även benen och spänn rumpan när ni lyfter ryggen
15 st planka med twist, 15 st rygglyft
9 st planka med twist, 9 st rygglyft

21 st utfall, 21 st knäböj
15 st utfall, 15 st knäböj
9 st utfall, 9 st knäböj

10 st diagonal-situp, 10 st benlyft, 10 st korsa ben (ungefär som bilden men ligg plant med ryggen och korsa benen från att det ena benen är överst till tvärtom), 10 st åttor (ligg som på bilden och forma en liggande 8 med benen), 15 st sneda crunches med vikt
10 st diagonal-situp, 10 st benlyft, 10 st korsa ben, 15 st sneda crunches m..
10 st diagonal-situp, 10 st benlyft, 15 st sneda crunches m..

Det här passet är en riktig genomkörare av kroppen. Ben, rumpa, armar, axlar, och bål. Det ska vara jobbigt och ni som utför det är så jävla duktiga för så känner jag mig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar