28 april 2013

Sunny Sunday

Denna söndag har varit riktigt härlig och vi har fått mycket gjort. Igår när jag shoppade inhandlade jag bl.a ett par vandringsskor från Salomon som jag främst ska ha till fjällvandringen i sommar. Vi startade därför dagen med en stadig frukost och sedan packade vi vandringsryggsäcken och jag spände på mig mina nya skor just för att se hur det kändes att vandra i olika terräng med en tung ryggsäck. Gick superbra men kändes rejält i låren och rumpan i uppförsbackarna! Blir till att bygga upp styrkan inför vandringen så jag orkar gå runt milen varje dag när det är dags!

Efter vandringen blev det en snabb lunch och sedan klassiska söndagssysslan, städa. När vi äntligen var klara med det var klockan ändå inte så mycket så vi åkte till biblioteket och lånade två böcker om fjällvandring och jag lånade två st, en om prestation, konditon och fettförbränning och en om kost och hur man håller sig ifrån sötsug osv. ska bli intressant att läsa!

Då det varit så fint väder hela dagen röstade jag på att vi skulle grilla och så fick det bli! Grillad entrecote marinerad i chili, honung, liquid smoke, peppar och salt, till det hade vi lite grillade grönsaker, sötpotatis, halloumi och sallad. Såå gott! Efter den ljuvliga sommar-middagen smält i magen tog jag mig ut på en 30 min lång löparrunda i solen och invigde mina nya löparskor från Adidas som också inhandlades igår på min shoppingtur.

Nu sitter jag i soffan ganska död i benen efter veckans och dagens prestationer och ska svara på de frågor som har kommit in här. Imorgon kör jag och Markus igång med vårat par-träningsschema och pumpar för fullt. Först ut - triceps och bröst!

Vad har ni tränat idag?

Följ mig på instagram, sök på lnordenberg så hittar ni mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar