28 april 2013

Svar på frågestund!

Hur gjorde du när du började gå ner i vikt? Körde du efter någon speciell diet?

- Jag startade egentligen helt fel och på det dummaste sättet. Äta för lite. Jag blev tillslut rädd för mig själv när jag var trött och grinig hela tiden och tänkte 'ät inte upp', 'onödiga kalorier' osv. Så därifrån vände jag mitt beteende totalt och läste på om kost och hälsa. Efter det körde jag på en mer hälsosam men strikt diet som bestod av uteslutande av snacks, snabba kolhydrater, transfetter och konstgjorda ämnen - skräpmat helt enkelt! Jag bytte ut 1-2 mål om dagen mot måltidserättningen Diet shake och på senare tid, Diet pro. Jag började äta mer frukt och grönt och bytte ut potatis och pasta mot fullkorn eller sallad och åt på en mindre tallrik. Sedan motionerade jag varje dag med morgonpromenader eller joggning eller hemmaträning. Efter ca 2 månader och efter jag gått ner nästan 10 kg började jag gå till ett gym och träna styrka och kondition och på den vägen är det!

använder/har du använt någon typ av fettförbrännande piller, eller liknande?

- Ja, det gör jag och det har jag gjort sedan jag startade den här resan. Jag började med Ripped Pro men just nu tar jag Ripped Hardcore varje morgon för förbränningens skull och jag tycker dom fungerar bra. Sedan tar jag också ALA innan måltid som sägs öka insulinkänsligheten (ju högre insulinkänslighet desto mer förbränning) och så tar jag L- karnitin och det sägs vara betydelsefullt för kroppens omsättning av fett och den ska optimera fettförbränningen i muskelcellerna.
L-Karnitin transporterar frigjorda fettsyror in i cellernas mitokondrier där de oxideras till energigivande bränsle.
Vid brist på L-Karnitin når förbränningen inte sin fulla potential och du får en nedsatt prestationsförmåga, dessutom ökar mängden skadligt blodfett. - gymgrossisten.se

Och till sist tar jag Omega-3 som också ska vara bra för förbränningen. Jag tror en kombination av dessa kosttillskott, träning och bra kost har gjort så att jag kommit så långt på så kort tid och fått så goda resultat så snabbt.

har du märkt att folk kollar mer på dig nu när du fått en mer "fit" kropp?
och hur känns det isåfall?


- Ärligt talat så har jag inte tänkt på det så mycket. Innan tänkte jag jämt på om folk tittade på mig men det var bara för att jag hade dålig självkänsla och kände mig så tjockare än alla andra. Idag har jag bättre självförtroende än någonsin och jag bryr mig inte om killar kollar på mig mer eller mindre nu. Om de gör det och jag märker det så ororar jag mig inte för jag bryr mig inte om vad de tycker. Folk som ser mig på gymmet kanske tycker jag är mullig eller fortfarande tjock men de vet ju inte hur jag sett ut innan. Det viktigaste är att jag vet att jag kommit jävligt långt och kämpar hårt och jag är jäkligt nöjd med min kropp som den är nu även om jag inte är färdig än. Jag har inte gjort den här livsstilsförändringen för att få killar att titta på mig eller bli sedd. Jag har inte kämpat så och svettats för att bli omtyckt av andra. Jag har gjort det för min skull och för att jag också är värd att vara nöjd med min kropp och må bra. Gör det för din egna skull och inte för någon annans!

KRAM

Har ni fler frågor, fråga på!

2 kommentarer: