23 april 2013

Godaste pannkakan!

Till frukost idag efter mitt crossfit-pass gjorde jag den godaste pannkakan jag smakat. Bananpannkaka med kokos, mumma!

Idag fick jag ledigt från jobbet för att jobba längre på fredag men det gör inte mig något, mer pengar!
Igår gick det så jäkla bra med cyklingen och tack för ert fina stöd, det värmer verkligen!

Senare idag tänker jag springa det längsta jag kan på löpbandet och imorgon är det vilodag. På torsdag kommer crossfit-pass nr 3. Jag är ingen  crossfit-expert och jag har precis börjat med det så mina pass är på nybörjare-nivå men det går alltid att utöka och höja svårighetsgraden på övningarna eller flytta passet till ett gym där det finns tillgång till hopprep, bänkar, vikter mm. Går att variera i oändlighet, bara man har fantasin! Ge gärna mig lite tankar och idéer till nästa pass, tanken är att aktivera hela kroppen. Är ni med mig?!

 Bananpannkakor med kokos

Till en portion behövs:

1 banan
2 ägg
riven kokos
pyttelite flingsalt

Mosa bananen i en skål och ha i äggen, riven kokos efter smak och lite lite flingsalt. Rör ihop allting ordentligt till en smet. Stek pannkakorna på medelvärme i smör några minuter på varje sida tills de är gyllenbruna. Servera med bär och riven kokos. Perfekt till frukost eller efter träning!

2 kommentarer:

  1. Vetu, jag älskar dina pannkaksrecept! Det är det första jag ska göra när jag börjar äta vanlig, men nyttig, mat igen ;D Det ser så otroligt gott ut!!

    Jag brukar göra bananpannkakor på 2 äggvitor & i banan som jag kör med stavmixer. Sen steker det på ganska låg värme. Det är supergott! Vet inte kcal / pannkaka. Men iomed att det är äggvita borde det inte vara så farligt :) Vet du hur många kcal det är i dom pannkakorna du gör ? Vore intressant att veta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tycker det! Det är lika gott som det ser ut! :D

      Jadu, jag räknade lite på det och det är väl ungefär 240 kcal i detta receptet och 240 kcal till frukost är inte så mycket alls, och man blir mätt! :)

      Radera