03 april 2013

Vill träna!

Jag har en sån tränings-"abstinens" så det finns inte! Markus har tränat varje dag nu när jag varit sjuk men jag har bara kunnat ligga i soffan för annat har gjort så jag fått värk i öron eller huvud. Men idag vaknade jag lite friskare och mer pigg men inte riktigt så frisk för att kunna träna dock.. Såg nyss lite av Biggest Loser och det stod och pumpade på med cirkelträning, blev ju inte bara lite mer träningssugen då!

Jag tänkte därför trotsa min snuva och gå en promenad ner till stan efter jag duschat av mig min förkylning. Det är så fint och varmt ute så jag får ångest av att sitta inne en dag till!

Igår lyckades jag bra med maten och ätandet. Det är mycket lättare att hålla sig ifrån stora portioner när jag är sjuk tycker jag. Då har i alla fall inte jag så stor aptit.

Gårdagens måltider:

  • Frukost - Mango & banansmoothie, te, multivitamin och citronvatten.
  • Lunch - Diet Pro.
  • Te, te, te!
  • Middag - Ugnsbakad lax med ett täcke gjort på keso, pesto, fetaost och soltorkad tomat.
  • Kvällsmat - Varm äppelhalva med kanel, osötat jordnötssmör och kokosflingor med kvarg till* och te.
- *Skala äpplet och dela det på mitten och skär bort kärnhuset. Lägg äppelhalvorna på en tallrik och strö kanel på båda sidorna. Bre ut jordnötssmör på snittytan och värm äpplena i microvågsugn med smöret uppåt på medelvärme i ca 2-2½ minut, tills det är genomvarmt. Strö sedan kokosflingor och mer kanel över (valfritt) och servera med kvarg och njut äpplet varmt!
______________________________________________________________


Gårdagens middag - blanda ca 2 dl keso med några tsk pesto, ca 1½-2 msk hackad fetaost och 4-5 st hackade soltorkade tomater, grädda på 150 grader tills laxen har en innetemperatur på 55-58 grader (beroende på hur välstekt ni vill ha den. Mängden kesoröra beror på hur mycket lax ni har, vi hade ungefär för 3 portioner).

2 kommentarer:

  1. Testade att göra laxen till middag, god och enkel! Hade dock inte keso så det blev creme fraiche ist men det blev kanon ändå. Övrigt inspirerande och spännande blogg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den enkel, snabbt går det också! Ja creme fraiche eller färskost funkar lika bra i röran men testa med keso någon gång, supergott och blir mer protein då :)
      Kul att du tycker min blogg är inspirerande!

      Radera