02 april 2013

Kaloriräkning

Under dagen igår blev jag bara värre och värre i halsen så idag är jag hemma från jobbet precis som igår. Jag har nu druckit massa ingefärste med honung, multivitamin, citronvatten och drack en mango och banansmoothie till frukost i hopp om att bli bättre idag så jag kan jobba imorgon.

Det blir mycket flytande föda för mig nu då jag är sjuk och inte kan träna. Frukosten gick på ca 255 kcal och till lunch ska jag dricka en Diet Pro och blandat med minimjölk blir det ca 250 kcal. För att fortfarande gå ner i vikt under veckan utan träning ska jag hålla mig till 1271 kcal om dagen (enligt MD Mifflin and ST St Jeor ekvation för kvinnor). Hittills ~ 550 kcal med diet pro inräknat, ca 721 kcal kvar att äta idag och ska hålla mig till det, vill ju inte gå upp nu när allt gick så bra, jäkla förkylning!

Måste tacka mina fina vänner som gav mig en smoothie-mixer i julklapp. Vi har fått förhinder hela tiden med att byta våra julklappar så jag fick min igår. Den heter Mix & Go, är bara att mixa och sedan byta ut knivbladen mot ett lock och dricka! Jag råkade hälla ut en smoothie över våran mixer så det var tur att jag fick denna så både jag och Markus kan dricka våra smoothies igen!




2 kommentarer:

  1. Måste bara säg att jag är så sjuk impad av dig! Shit vilken fighter du är! Kollar på din header med månadsbilderna och kan inte fatta att det är samma person, starkt jobbat tjejen. Du är en förebild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Camilla! Dina ord värmer och gör mig så glad! Jag fattar det inte själv, -20 kg, jag fattar det inte!
      Tack för ditt fina stöd, sådant som gör att jag orkar fortsätta kämpa!

      Radera