16 maj 2013

Skriver av mig

Hallå!

Det var väldigt länge sedan jag inte skrev på en hel dag när det är vardag. Visst det händer ofta att jag inte skriver på en lördag eller söndag då det händer så mycket och jag inte har tid för att sitta ner och skriva. Men igår var det en konstig dag för mig. Det var sista dagen på jobbet och det var både skönt och jobbigt men inte jobbigt för att jag kommer sakna jobbet utan för att jag inte har något jobb nu. Den känslan blandades med jättepositiva mejl från min jobbcoach som gav mig beröm för ett telefonmanus jag skrivit och vill nu använda det i utbildningssyfte och jag citerar "som ett praktexempel!" till andra som är jobbsökande. Det lyfte mig rejält! 

Den känslan försvann dock när jag skulle äta min lunch på jobbet. Hade två bitar baconinlindad torskfilé med broccoli- och ärtmos samt grönsaker i min matlåda och då sa chefen "Det räcker nu.." "Vadå?" sa jag och trodde han menade med grönsakerna jag tog ifrån köket. "Du behöver inte banta mer" säger han då och tittar på mig ner ifrån och upp. "Men jag äter ju!" svarar jag och visar min fulla och färggranna matlåda. "Du måste äta riktig mat"säger han då och rynkar på näsan. "Jaha okej!" säger jag och bara går och sätter mig för att äta. Orkade inte diskutera det hela med honom mer och det är inte första gången han klankar ner på vad jag äter. En gång sa han "sluta banta" "Jag bantar inte, jag äter ordentligt men jag vill fortfarande gå ner lite till och förlora lite fett." "Du kan träna om du vill gå ner i vikt" Då bara vände jag mig om och gick. SERIÖST?! Om han bara visste hur mycket jag har kämpat och tränar varje vecka för att komma dit jag vill. Jag äter tre BRA huvudmål + två mellanmål varje dag och jag känner mig aldrig matt eller trött under dagen eller när jag tränar. Annars skulle jag ju aldrig orka! Han äter själv bara maten som finns på jobbet så som hamburgare, pommes, korv, vit pasta med fet sås och läsk och glass. Och han har problem med magen och är själv inte direkt i toppform och då tycker inte jag att man kan säga åt någon hur den ska äta om man inte sköter om sig själv.

Jag mår jättebra verkligen det enda negativa på sista tiden är att jag glömt bort det roliga med att konditionsträna. Förut älskade jag att cykla intervaller och tyckte t.o.m det var kul att springa på löpbandet men den här veckan har det liksom blivit en press att jag ska göra det för att hinna nå mitt mål till Sweden Rock som är om ca 3 veckor. Vem är det som sätter den här pressen på mig? Det är ju inte ni mina läsare, eller min chef eller någon annan utan det är ju jag själv. Va fan jag väger nu runt 67,3 kg - 2 kg kvar till "målvikten". Jag måste sluta pressa mig själv annars kommer jag aldrig dit och kommer bara ge upp. Är så nära nu och jag vet att när jag ser den där 65:an på vågen då kommer allt släppa och jag kan bara fokusera på att må bra och leva mitt nya liv med rolig träning, sprida motivation och vara en glad person utan bekymmer!

Så nu har jag skrivit av mig lite. Känner ändå att jag vill uppdatera er om träningen i onsdags. Jag och Markus körde biceps och axlar och det gick superbra! Markus börjar bli lite rädd för mina biceps haha. Jag vill ha starka och välformade armar istället för pluffsiga och breda som dom har varit hela mitt liv. För en gångs skull känner jag mig bekväm med att gå i linne så jag kommer köra mitt race, det kommer ta långt tid innan jag ser ut som en bodybuilder och jag kommer stanna innan det händer!
Hur som, efter styrkepasset sprang jag i lugnt tempo på löpbandet i 25 min så hann bli svettig men hann däremot inte ta någon svettbild då Markus redan var klar och väntade. När jag kom hem köttade jag mina trötta ben med 135 squats och trotts att det var vilodag från träningen igår körde jag 140 squats på kvällen. Måste ju följa squatsschemat också!

Idag var det meningen att vi skulle träna ben men jag joggade i morse med backintervaller och gjorde 20 utfallssteg, 10 groddhopp och 40 tåhävningar i en cirkel x 3 så jag känner att benen har tagit sitt för idag så istället blir det ryggen som ska tränas idag. Får se om det går bättre med händerna och greppet den här gången!

Jag var på stadium idag och hittade dessa löparshorts på rea. Perfekt nu när sommarvärmen är här och det är för varmt med tights. Frågade även om de hade dragremmar som jag kan ha när jag kör lastdrag och rodd men nej det hade dem inte.. Hoppas mina händer klarar sig utan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar