28 januari 2013

Framgång och tips

God morgon, för visst är den god!

Innan jag börjar berätta om dagens framgång så vill jag skriva lite om biobesöket igår.
Djungo unchained var så jäkla bra! Gillar man vilda vestern, drama, bra komedi, bra skådespeleri och mycket skjutande (och klarar av blod) rekommenderar jag att se den. Bästa på länge!
Förutom att filmen var bra var jag duktig igår och åt naturella nötter samt drack bonaqua istället för att köra på en popcornmeny, trots att det var svårt att hålla emot när man står vid kassorna och frestas av lukten av nypoppade popcorn.. Men jag åt några chokladbitar från älsklings godispåse måste jag erkänna!

Nu åter till idag. Det är måndag vilket betyder ny vecka och nya mål igen! Vägde mig imorse och på vågen stod det 76,0 kg. Yeah, bara 1 kg kvar till mitt delmål och det ska jag försöka nå fram till nästa vecka!

Nu är även detoxen över och jag höll den väldigt bra förutom att jag åt fullkornsbröd några gånger men det tycker jag är helt okej, det är vitt bröd och bröd med transfetter man ska försöka undvika.
Detoxen gav iallafall resultat, min hy är mycket bättre och jag känner mig mer fast och inte lika 'pluffsig' som förra veckan. Total framgång alltså!

Mina 10 tips och metoder för att nå framgång när det kommer till viktminskning och träning:
  1. Du måste ha en stark vilja och motivation. Gör det för din egna skull, ingen annans, annars ger du lätt upp.
  2. Skriv ner dina startmått och resultat och ta bilder. Att se sin utveckling ger ännu mer motivation att orka fortsätta!
  3. För att gå ner i vikt måste du ändra om kosten helt. Det är din nuvarande kost som är en del till din viktökning. Läs på om kost, kosttillskott, fetter, kolhydrater och protein, skapa kunskapen om det så blir det mycket lättare att hålla sig ifrån det onyttiga då du vet hur det påverkar kroppen. Och du kan äta gott samtidigt som det är hälsosamt!
  4. Ät dina måltider på en mindre tallrik än vanligt, då känner sig inte hjärnan lurad när tallriken ser full ut.
  5. Ta inte om mat, oavsett hur gott det är! Undantaget är om du fortfarande är hungrig men du måste känna efter om du är lika hungrig som innan du åt, är hungrig, nöjd, mätt eller proppmätt. Gå efter målet att vara nöjd efter en måltid.
  6. Glöm inte bort att unna dig då och då! Allt blir inte förstört bara för att du äter något onyttigt ibland.
  7. Sätt upp mål och pusha dig själv mot dina mål!
  8. Gå inte in för hårt med träningen i början! Sätt inte målet att köra 4-5 träningspass i veckan, då slutar du snabbt när du bara orkar 2-3 pass och inte når dina mål. - Jag började att gå långpromenader nästan varje dag som blev power walks och som sedan blev varvat med joggning, sedan köpte jag ett gymkort och började styrketräna och fokusera mer på konditon.
  9. Skriv ett träningsschema och skriv ner de vikter du orkar lyfta. Du kommer blir så glad när du ser att du orkar mer än vad du gjorde innan!
  10. Gör som jag och starta en träningsblogg och dela den med vänner. Att skriva om sin träning, kost och resultat och sedan få massa komplimanger för det ger massor av bra självförtroende och motivation!
Till er som vill göra en förändring, lycka till och kom ihåg, det är bara ni som sätter stopp för er själva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar