21 januari 2013

Lucky number seven

God morgon alla fina läsare som ger mig motivation!

Idag är det måndag, ny vecka, nya tag, nya möjligheter! Jag vägde mig imorse, väger nu 77,7 kg så jag har alltså gått ner 1,1 kg på en vecka. Fortsätter det såhär når jag snart mitt delmål på 75!

Dock känner jag mig lite seg, trött i huvudet och ganska så 'pluffsig' i kroppen och inte så fast som jag kände mig för någon vecka sedan. Jag tror vet var problemet ligger, jag har ätit för mycket snabba kolhydrater den här veckan och förra veckan. DÄRFÖR, kommer jag denna veckan köra på en detox, på mitt vis, orka inte gå efter något schema utan kör det jag tror är bäst för mig.

Så det jag inte får äta denna veckan är bröd (även fullkorn), potatis, ris, pasta, kött, vissa mejeriprodukter, snacks, sötsaker och Ripped Hardcore då de innehåller koffein. Ska se hur jag känner mig utan dom då jag på senaste tiden känt mig så trött och seg på mornarna. Ingen alkohol får det bli heller!
Sedan måste jag berätta att jag syndat.. Jag åt en 40g chipspåse i lördagskväll samt igår åt jag en till samt lite rostade cashewnötter. Jag åt även 2st chilicheese till min kycklingburgare med rågbröd som blev min lunch på jobbet igår, ajabaja!

Jag känner mig tyngre, slöare och får ont i huvudet så fort jag äter kolhydrater och har även fått sämre hy. Hyn var jättefin för någon vecka sen men nu är den kaos. Därför kommer jag denna veckan bara äta och dricka:
  • Frukt, grönsaker, baljväxter, naturella nötter och frön
  • Kyckling, fisk, skaldjur
  • Ev. bulgur, vit fiberpasta
  • Fetaost, keso och kvarg
  • Vatten, citronvatten, multivitaminbrus och whey-100 blandat med vatten
Min frukost såg ut såhär idag:

2st omega-3, 1st CLA

1 glas citronvatten, 1 litet glas multivtaminbrus, whey-100 blandat med 2 dl vatten och fruktsallad.

Det börjar bra iaf och sen får vi se hur känner mig i resten av veckan och jag kommer ändå äta en del protein så jag inte förlorar i muskelmassa och kan träna! Nu måste jag fixa mig för att dra till jobbet annars kommer jag försent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar