26 januari 2013

Träningsabstinens!

Igår var jag tvungen att hoppa in och jobba 18.30-21.00 så hann inte med någon träning då gymmet stänger 16.30 och skulle hinna äta middag.. och idag kan jag heller inte träna då jag ska jobba 12-17 och sen ska vi iväg ner på stan för det är kulturnatten och det kommer bli riktigt trevligt men jag vill träna! Får åka till gymmet imorgon och köra ett rejält styrke- och konditionspass medans älskling ligger bakis hemma. Jag har bestämt mig för att inte dricka ikväll, ser ingen mening med det och ska ut med jobbet nästa vecka så spar mig tills då.

Förutom lite klagomål och egentligen dåliga ursäkter ifrån mig så kan jag skriva om vad som åts igår, jätteintressant eller hur?

Till lunch blev det chilisoppa som jag slängde i mig efter jobbet och till middag blev det sen räkor med hemmagjord vitlöksaioli, sallad och stenugnsbakat baguette. Fasiken vad gott det var! Men det blev lite väl mycket fetter, bra fett dock men ändå för mycket kanske, men det var ju fredag man måste få unna sig! Haha detoxen gick inte jättelätt att hålla sig till när det gällde brödet och ikväll ska vi äta tacos med fullkornsfajita så det sket sig där med. Aja jag känner mig bättre än vad jag gjorde förra veckan i alla fall och tror det är för att jag bara ätit bra fetter, bra kolhydrater och proteiner samt mycket frukt och grönt. Förra veckan blev det ju mycket av det motsatta...

Efter jobbet igår kröp jag och älskling upp i soffan och såg på ett avsnitt Breaking Bad (har ni inte sett det, kolla!). Han hade köpt en stor milkshake innan han hämtade mig så han satt och drack den och frestades så jag blandade kvarg med hallon och smulade över lite mörkchoklad så fick jag också lite gott men mer hälsosamt! Det är frustrerande att han kan äta vad som helst utan att han går upp men kroppen mår ju inte bra av det så det kommer påverka honom längre fram i livet om han fortsätter man han vill ju inte lyssna! Man måste även tänka på insidan och inte bara utsidan.

Nu ska jag ta och göra mig redo för jobb, ha en skön lördag!

Den här bilden sätter verkligen dit mig och mitt inlägg, inga ursäkter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar