15 januari 2013

Vinterland

God morgon alla!

Jag vaknade för en timme sedan och såg att det har kommit jättemycket snö i natt! Riktigt kul, nu blir Markus glad så han kan få isfiska.
Jag önskar jag också hade någon snö eller issport som jag kunde hålla på med under sånna här väderförhållanden. Typ skridskor eller skidor, vi såg jättemånga som åkte långfärdsskridskor när vi var på utflykten. Det såg så härligt ut att bara glida fram och man kommer ju så mycket längre och snabbare då än på ett par vanliga skridskor.

Jaja, nog drömmande för mig om det just nu. Åter till lite update om träning och kost igår samt på agendan idag.

Igår körde jag på Pass 1. Mest triceps och bröst med lite mage, axlar och nedre rygg. Jag cyklade även ett intervallpass efter det. Det var så mycket folk igår igen, hatar det. En kille okuperade hela kabeln jättelänge och trodde han ägde den. Sen var alla cyklarna upptagna när jag skulle cykla så började att köra två intervaller på löpbandet tills en cykel blev ledig men sh*t vad tufft det var! Jag blev svettig direkt men det var jäkligt kul så tror jag ska testa det igen i veckan! Börjar tröttna lite på cykeln nu faktiskt, känns som om jag behöver mer utmaning.

Jag kände även att det blev lite för mycket kolhydrater i söndags då jag åt korvbröd, pasta till middag och en liten hamburgare på jobbet sen. Därför körde jag bara på måltidsersättning igår och sen till middag blev det ungsbakad lax med fetaost och persiljetäcke med fullkornscouscous, kvarg och sallad till!

Idag är jag ledig så det blir inte så mycket mer än att slappa, städa och diska samt träna ikväll. Jag ska även laga maten ikväll, spännande och se vad jag kommer på!

Ha en underbar dag!

Gårdagens middag.

2 kommentarer:

  1. Tycker att skidåkning är något att överväga om du har intresset i alla fall att gå in på en butik och höra sig för vilka vallningsfria skidor det finns, samt pris mm.
    Denna länk inspirera mig ganska mycket att åka mycket skidor i vinter :)
    www.halsa.se.msn.com/traning/dessa-typer-av-träning-förbränner-mest

    SvaraRadera
    Svar
    1. Länken funkade inte men jag skulle lätt vilja börja åka längdskidor, ett stort plus är ju att det är helkroppsträning och förbränner en massa! Men tyvärr har jag inte pengar för det nu :( Tror jag har ett par gamla skidor i Uppsala, får kolla in det när jag åker upp och hoppas på att snön ligger kvar så man kan testa!

      Radera