18 februari 2013

Hallå!

Här har man varit dålig på att uppdatera ja!
Men jag lever och har tränat men har jobbat så mycket i helgen och har varit annat så har inte hunnit skriva. Men nu sitter jag på ett kafé innan jag ska börja mitt andra jobbpass för dagen så hinner uppdatera lite. Har precis avnjutit en kopp grönt te och en surdegsmacka med kyckling och mozzarella!

Jag kan ju börja min update med att skriva veckans vikt då det är måndag. Vågen stod på 74,7 imorse. Det är inte minus ett kilo eller ens ett halvt men det är något iaf! Jag var faktiskt rädd för att jag skulle ha gått upp då det har blivit lite onyttigt i veckan med alla hjärtans dag och har ätit en hel del bröd. Bröd är min last just nu! 

Imorse körde jag ett triceps och bröstpass innan jobbet, hemma. Jobbar dubbelpass och slutar 21 så hinner inte till gymmet idag och det ser likadant imorgon så då blir det träning hemma. Det blev ju inte lika tungt som på gymmet men körde på i 1 timme och blev svettig! Man behöver bara vara lite kreativ så går det. Jag använde mig av ett gummiband, en kettlebell och sängkanten när jag gjorde dips och ett bord som bänk. Funka fint!

I lördags blev det inget kalas då älskling är sjuk så efter jag jobbat tog vi det bara lugnt. Igår började jag inte jobba förrän 17 så passade på att cykla intervaller men det var tungt! Mitt hjärta orkade inte kändes det som! Jag cyklade därför bara 20 min. Funderar på att börja köra 30 sek intervaller med 60-120 sek vila istället, får se!

Efter gymmet drog vi och tittade i lite affärer och så gick vi in på stadsbiblioteket och lånade böcker och fikade. Blev 3 böcker för min del, en om isodieten, en om styrketräning och en om träningsövningar. En del övningar fick jag nytta av idag och tänkte ta med mig böckerna till Uppsala så jag har något att läsa på tåget! Längtar så sjukt mycket efter dessa lediga dagar med min familj, vänner, träning utan stress och jobb som kommer i vägen. Ska bli riktigt skönt!

I Uppsala ska jag försöka träna minst 2 gånger, blir update om det då!

Trevlig måndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar