28 februari 2013

Torsdagssysslor

God morgon alla fina läsare!

Ni som läser min blogg kan inte ni skriva en kommentar eller skicka ett mail på linnea.nordenberg@gmail.com? Skulle gärna vilja veta vilka ni är som läser min blogg :)

Åter mot dagen. Till frukost gjorde jag samma smoothie som igår men lite mindre och nu vägde jag allting så jag fick fram att min smoothie gick på 199,8 kcal, ca 200 kcal känns inte så farligt till frukost och mätt blir man!



Här receptet:
  • 1 banan (100g) - 89 kcal
  • 70g kvarg 0,3% - 44,8 kcal
  • 100g minimjölk - 35 kcal
  • 60g hallon - 31 kcal

Häll i allt i en shaker och mixa med en stavmixer till en jämn konsistens och häll upp i ett glas och njut!


Markus har börjat räkna kalorier och för att han ska gå upp 1kg i veckan så måste han äta ca 3500 kcal om dagen, helt sjukt! Jag ska äta ca 1400 kcal om dagen för att gå ner 1kg men jag vet knappt om jag kommer upp i det eller om jag äter mer så därför ska jag räkna lite på det framöver för att få en klarare bild.

Snart ska jag börja göra mig i ordning för att gå till jobbet. Igår var vädret så fint så jag kunde cykla men idag är det minus och snö.. Jag hatar Sveriges klimat ibland!
Till middag ikväll ska Markus göra fisk och skaldjurssoppa så det ser jag fram emot! Senare blir det träning, varit dålig på konditionsträningen sista veckan, cyklade bara en dag förra veckan och inte gjort det denna veckan så hoppas kroppen är pigg nog att göra det ikväll..! Man kan inte gå ner i vikt av att bara lyfta vikter tyvärr..

Aja nu ska jag fortsätta på min dag. Ha det gött!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vi träffades på någon lokalfest i gottsunda med bröderna Östlund för många år sedan. Sen såg jag din blogg på facebook och tycker du är bra och inspirerande så fortsatte läsa. Skönt att ha en sån här typ av blogg från en "vanlig" människas perspektiv. Alla har ju inte råd med PT och specialdieter som kändisarna....

    // Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla!
    Haha ja det var tider det du..

    Tack för att du vill läsa om mig och att du tycker jag är inspirerande, precis det jag vill!

    Kram :)

    SvaraRadera