24 mars 2013

Extra bålträning

Vi tog sovmorgon idag och startade dagen med gröt till frukost. Jag gjorde den goda banan och äppelgröten, vi åt den igår med men då ville Markus bara smaka och tog en halv portion men idag bad han om en hel, positivt!

Idag skulle jag egentligen ha en vilodag då jag tränat mina 5 pass den här veckan men Markus var inte i kapp med passen så han drog och tränade ben idag och då kunde ju inte jag bara sitta hemma så följde med och tränade bålen!

Jag utförde flera olika bål-övningar så jag fick med hela kroppen, både armar och ben. Jag supersetade på 40 minuter, var riktigt mör efteråt!
Men när vi kom hem blev det inget vilande. Var bara att sätta igång med att tvätta och städa och skrubba hela lägenheten. Då menar jag verkligen hela, våran badrumsvägg och frys har nog aldrig varit såhär rena!

Nu är vi snart klara med allt och magarna kurrar. I ugnen rostas en plommonspäckad stek som ska bli våran middag. Markus ska ha kokt potatis och gräddsås till, för mig blir det stekt portabellosvamp och sallad med tomat och fetaost, låter ju godare va?!

Till vänster, gårdagens middag, sesampanerad torsk med curry-råris och sallad. Till höger, dagens frukost.


Jag före och efter dagens träning, bilden stämmer bra in på citatet ovan ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar