25 mars 2013

New week, new ways

God morgon mina fina läsare som peppar mig mot mina mål!

Idag startade jag dagen med att väga mig såklart. Vågen stod på 71,3 kg. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, det är bara -0,2 kg från i måndags men det är 0,5 sen i fredags haha ser det som att jag har gått ner ett halvt kilo så känns allt bättre! Jag är i alla fall så stolt och glad över min vikt som jag har nu, senast jag vägde 71 minns jag knappt, var innan gymnasiet och säkert längre innan dess. Då kanske ja vägde 71 kg men var verkligen inte såhär trimmad, hälsosam och stark som jag är nu!

6 jäkla kg har jag kvar nu. Jag tror det kommer bli den tuffaste biten på den här resan. Allting har gått som på räls tills nu, nu går det med tunga steg framåt men det går framåt!
Ny vecka, nya metoder. Jag har bestämt mig att jag ska ha lite riktlinjer den här veckan så jag går rätt väg.

  1. Ät tills du är nöjd och inte tills du är proppmätt
  2. Cykla 30x30 sek intervaller två gånger
  3. Gå och cykla till jobbet/gymmet om du är själv
  4. Inget fuskande!
Igår tog den ena burken med Ripped Hardcore (förbrännings kapslar) slut. Jag har en till burk men tänker inte öppna den förrän om 2-3 veckor tror jag. Har blivit koffein-beroende av dom, är helt seg på morgnarna och ögonen är som grus. Tror det är på grund av koffeinet. Sen har jag läst att man kan bli 'immun' efter ett tag så därför tänker jag ha ett litet avbrott ifrån kapslarna och sedan ta dom igen när abstinensen är borta.

Nästa vecka är det ny månad och det betyder nya före och efter-bilder samt mått. Jag hoppas det är någon skillnad, har ingen aning.
April, sen maj sen är det juni och redan den 3e börjar semestern med student och sen Sweden Rock den 5e. Nu är det nära, då jag ska ha nått mitt mål. Det blir till att kämpa in i det sista och inte ge upp eller falla på vägen så ska det gå!

Snart ska jag göra mig redo för jobb med dubbelpas, börjar bli trött på att dagarna ser likadana ut. Tur jag har träningen som ger mig variation. Idag blir det triceps och bröst då det är måndag.

Ha en bra dag!

Dagens frukost, kvarg blandat med minimjölk och yoghurt med havregryn, krossade linfrön och pumpakärnor.

Gårdagens goda middag, plommonspäckad stek med sallad på stekt svamp och morötter, tomat och fetaost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar