13 mars 2013

Knäböj och utfall

Idag pushade jag mina ben till max! Jag la även till en övning, vadpress. Såhär såg passet ut:

  • Benspark 4x10 30-45 kg
  • Vadpress 3x12 10kg
  • Squats med axelpress 3x10 10 kg
  • Utfall med viktplatta/hantlar 3x14 5/5x2 kg
  • Knäböj med stång 3x12 20kg
  • Utfall med stång, 5 på vadera ben 3x20 10kg
  • Bencurl på pilatesboll 3x15
  • Höftlyft med viktplatta 3x20 15kg
  • Sneda och raka liggandes benlyft 4x20-30
  • Olika varianter av plankan med fokus bål och rumpa 5x20
Mina ben är ganska sega nu och kommer nog vara ännu segare imorgon!

Efter gympasset åkte vi hem och åt en god middag, chili con carne. Jag hade sallad som tillbehör och Markus hade ris. Det är så gott med hemlagat! Vi gjorde chilin igår kväll så det var bara att värma, riktigt smidigt. Ikväll har vi även gjort sparrissoppa som vi ska äta imorgon och vi har även gjort surdeg som ska bli bröd till soppan. 


Det händer inte så mycket mer ikväll än att vi ska se på Breaking Bad och mysa i soffan. Markus köpte pilsnerkorv som han ska tugga på så då köpte jag wild chips, aldrig provat men gillar jag det är det ju ett jättebra alternativ som snacks till fredagsmyset!
Trevlig kväll på er alla! Sett att jag fått fler läsare, superkul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar