13 mars 2013

Ledig onsdag

God morgon! Eller kanske god förmiddag!

Tog en sovmorgon idag och gick upp och gjorde en jättegod frukost. Mixade kvarg, naturell yoghurt med hallon, blåbär och lite banan till en slät 'yoghurt'. Till det hade jag ananas, banan och min müsli. Mums och nu är jag riktigt mätt!

Idag ska jag ta det lugnt, läsa lite träningsbloggar för inspiration och även diska lite. Senare blir det benpass med Markus. Ser fram emot att testa skorna ordentligt i utfallen och benböjen!

Nu snöar det en massa ute! Så typsikt när jag är ledig och tänkte ta en långpromenad samtidigt som jag hämtar mitt paket. Vad paketet innehåller är två träningslinnen, flera hårband för träning, träningshandskar och ett headband för löpning. Ser jag fram emot!

Nej nu måste jag ta och göra mig i ordning och ta tag i det som ska göras!

2 kommentarer:

  1. Det är så roligt att läsa inspirerande bloggar om viktnedgång! Jag håller precis på själv nämligen, började för tio dagar sedan. Jag fick en chock när jag på gymmet vägde mig och mätte fett. Usch, 77 kilo vägde jag, 14 kg mer än vad jag vägde för 2-2½ år sedan. Och jag har knappt märkt av det! Jag fick panik verkligen. Så nu har jag ställt om i mitt liv och har börjat en ny livsstil med lchf-kost. Jag hade invägning för första gången i söndags. 3½ kg på en vecka. Jag är mindre svullen över magen, hela kroppen mår bättre och även själen. Snabbt har det gått nu i början, vilket det med största säkerhet inte gör i framtiden. Jag vill tjuvväga mig hela tiden, livrädd att jag ska ha gått upp i vikt.. Men riktigt äter jag. Sockret ligger alltid nära till hans här hemma, likadant en jäkla massa skräpmat. Jag försöker verkligen och det har somsagt gått i 10 dagar i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ida!
      Kul att du villa läsa min blogg och tycker den är inspirerande!
      Ja alla startar på olika vikt när det vill gå ner men det är samma kamp och väg man ska gå för att komma till vikten man vill nå. Riktigt roligt att läsa att du vill göra en förändring och redan är på god väg! Det går väldigt snabbt i början. Jag vägde 90 kg och gick ner 10 kg på 2 månader men det mesta är vätska man förlorar i början. Sen kommer det svåra, fettet. Men satsa rejält på bra kost och konditionsträning så kommer det gå lika bra för dig som för mig, kanske tom bättre! Lycka till och hör gärna av dig om hur det går :) Kram

      Radera