01 mars 2013

Mars före och efter

God morgon!
Solen skiner och en ny månad är här. Det betyder nya mått, bilder och mål för min del!

06/02/2013
 
01/03/2013

Vikt och mått idag i jämnfört med 6/2:

  • Vikt: 73,3kg (-2,9)
  • Midja: 75cm (-4)
  • Höft (Stuss): 99cm (-2)
  • Byst: 88cm (-3)
  • Lår: 56cm (-0,5)
  • Arm: 28,5 cm (+0,5) haha..



Jag är nöjd med resultaten för den här månaden men det kunde ha varit bättre, har varit lite slapp med konditionsträningen och maten.
Sen blir det bara svårare och svårare att gå ner, kroppen vill ju inte förlora fett så den jobbar emot mig just nu men jag vinner!
Nu har jag 3,3 kg kvar till 70 sen ska jag bara kötta på så jag kommer under sträcket och mot 65!

2 kommentarer:

  1. Hej, läste att du ville läsare skulle höra av sig!

    Amanda heter jag och bor i malmö.
    Jag har precis börjat min resa mot att bli smal
    Idag väger jag 138kg (140kg när jag började)
    jag var trött på alla blickar jag fick på stan, så jag har bestämt för att ta tag i min vikt nu.

    Min pojkvän äter jätte mycket onyttigt hemma.
    Det är så svårt att hålla sig undan godsakerna då.

    Hur klarar du det?

    Tack för en bra blogg, har följt den sedan start.

    En reflektion: Du borde köra mer på din egen diet, inte byta träning och kost för att man läst på nätet eller en bok ( många bara ljuger) bara ett tips:)

    SvaraRadera
  2. Hej Amanda!
    Kul att du skriver och vill läsa om min resa!

    Jag förstår hur du känner med blickar från andra. Jag har många gånger bantat och ätit dåliga piller pga just blickarna.. Men du måste göra detta för att du vill, för din egna skull och inte för vad andra vill se och för att bli 'smal'. Vad som nu menas med smal?
    Försök se det som att du ska bli hälsosam och att du ska ta hand om din kropp genom bra mat och träning så att du själv mår bättre och faktiskt lever längre. Tänk på hur dåligt det är med mycket socker, transfetter, för mycket salt, friterat, konstgjorda ämnen och hel/halvfabrikat innan du äter det. Tänk på hur det påverkar din kropp negativt om du får i dig dessa ämnen så blir det lättare att hålla sig ifrån det!

    Jag har också en pojkvän som älskar godis och glass och han äter det gärna varje dag. När jag sitter bredvid och blir sugen tar jag något helt annat att äta, frukt, bär, smoothie, nötter eller mörk choklad. Det blir lättare då. Är jättesvårt att hålla ifrån om man inte får äta något själv. Så unna dig något du med men med mindre kalorier!

    Jag håller med dig om att man inte ska byta träning och kost efter vad man läser men jag är nybörjare på allt det här när det kommer till just träning och bra kost därför försöker jag lära mig så mycket som möjligt. Men alla har olika mål och olika sätt fungerar olika för alla. Sen tar jag bara råd från de som har erfarenhet och kunskap om det aktuella ämnet.

    Hoppas mitt svar var till lite hjälp. Lycka till med din resa, hör gärna av dig om hur det går och grattis till dina 2kg, kämpa på! Kram!

    SvaraRadera