11 april 2013

Benträning

God förmiddag!

Idag är jag ledig och tar en vilodag från träningen då jag inte vill gå ut för hårt första veckan efter förkylningen. Men jag startade dagen med min nya morgonrutin. Drack ett glas BCAA och tog en Ripped Hardcore och gick ut på en 30 min lång PW innan frukost. Vädret var inte alls lika mysigt som igår men lika skönt ändå! Jag har en grym träningvärk i benen idag så det var riktigt skönt att starta dagen med en promenad. 

Benträningen igår var tuff, jag tog inte så tunga vikter som jag är van med men kände verkligen att jag var svagare än senast. Jag skippade då viktstången och körde bara utfall och knäböj med hantlar och viktplatta istället för både och.

Såhär såg passet ut:
  • Benspark 2x12 uppvärmning på 20-25 kg och sedan 2x10 30-35 kg
  • Vadpress 3x12 15 kg
  • Squats med axelpress varvat med utfall och knäböj med viktplatta eller hantlar 3x12 vardera övning 5-10 kg (alltså 9x12)
  • Bencurl på stor gymboll 3x20
  • Höftlyft med viktplatta 3x20 10 kg
  • Avslutning 10 st djupa knäböj
Resten av min dag kommer bestå av att uträtta lite ärenden och sedan kanske gå en promenad runt sjön med en vän om hon kan. Nu ska jag njuta av att jag är ledig och göra en inpackning i håret och sedan ta en långdusch.

Ha en fin dag allesammans!

Dagen frukost - Kvarg 0,3% blandat med hallon och blåbär toppat med färska jordgubbar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar