11 april 2013

Shirataki nudlar

Min vän hörde av sig och våran promenaddejt runt sjön blir av! Därför sitter jag just nu och preppar med lite keso med äpple&kanel samt grönt te.

Tidigare idag gjorde jag en jättegod räkwok till lunch. I woken hade jag bl.a. de populära shirataki nudlarna även kallade dietnudlar då de innehåller bara 5 kcal per 100g och typ inga kolhydrater. 
Detta är inget recept direkt - tog det jag hade hemma. 
Jag stekte wokgrönsaker och broccoli med chili och riven ingefära. Vi hade lite grön currygryta med kyckling över från igår så slängde på det för smak. När allt var genomstekt hade jag i nudlarna (sköljda) och till sist handskalade räkor men bara de sista sekunderna tills de är precis genomvarma annars blir de sega!

Gott och mättande var det iaf och jag kommer definitivt köpa nudlarna igen. Men nästa gång ska jag ha mer räkor! Finns det något godare än handskalade räkor?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar