17 april 2013

Crossfit

God morgon!

Det är så jäkla härligt på mornarna nu när det är runt 7 grader och solen sticker fram. Jag har kommit in i en skön dygnsrytm nu då jag vakna lite innan 07.00 och är pigg, detta gör att jag är tröttare på kvällarna och somnar lättare och även sover bättre. Såhär ska jag gå upp varje dag, oavsett helg eller ledighet, man får så mycket tid extra än att ligga och dra sig i sängen till kl 09-10!

Biceps och övre rygg-passet var riktigt tungt igår och idag har jag träningsvärk i varenda muskel i armarna känns det som! Jag klarade mitt mål med 40 kg i lastdrag men nästa gång kör vi inte triceps och biceps efter varandra haha.

Igår frågade jag en träningskunnig kompis till mig om tips till att utvecklas och komma någon vart med fettet för det känns som om jag stannat upp lite på den fronten. Då tipsade han mig om att göra en total omställning och skippa gym en vecka och bara köra crossfit istället. Värt att prova tänkte jag! Därför tänker jag nästa vecka köra med crossfit med olika övningar för varje pass men med grund, kondition, styrka, snabbhet och ingen vila. Blir mer uppdatering om det nästa vecka.

Nu ska jag göra mig redo för jobb, ikväll ska jag unna mig med pizza och bio med älskling!

Dagens träning
Morgoncardio - löpning + cirkelträning 10 min med löpning 100 m, 10 armhävningar och 10 upphopp

Dagens frukost
Blåbärsgröt med banan och krossade linfrön

Dagens mål
Njuta och unna mig med ett gott samvete och utan ångest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar