22 april 2013

Crossfitvecka - pass 1

Jag skrev förra veckan att jag behövde en rejäl omställning till min träning och att jag fick tips om crossfit. Därför ska jag denna vecka köra 4 olika CF-pass som jag kommit på själv men har lånat upplägget från CF-hemsidor jag hittat på internet. Upplägget med 21-15-9 reps tyckte jag verkade passa bra när jag är en nybörjare på detta. Tiden jag utgår ifrån i utförandet av övningarna är att de ska ta ungefär 15 min. Dessa 4 pass kommer jag köra på mornarna och så tänker jag springa eller cykla på kvällen dessa dagar.

Idag vaknade jag lite senare än vanligt då jag råkat lägga mobilen under kudden och inte hört alarmet så jag körde passet hemma och la upp det efter det.

Pass 1

Uppvärmning: Hoppa hopprep eller spring på stället 5-10 min

21 st situps, 21 st knäböj
15 st situps, 15 st knäböj
9 st situps, 9 st knäböj

21 st pushups, 21 st rygglyft
15 st pushups, 15 st rygglyft
9 st pushups, 9 st rygglyft

21 st kettlebell swing, 21 st dips
15 st KB swing, 15 st dips
9 st KB swing, 9 st dips

Utför övningarna kontrollerat och med rätt teknik men ändå så snabbt som möjligt. Vila inte emellan repetitionerna men vila kort emellan övningsbytena om det behövs. Jag utförde programmet på 12:23 min, hur snabbt gör du det på?

Imorgon kommer pass 2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar