21 april 2013

Min helg

Min helg har varit helt underbar.
Efter jobbet i fredags åkte jag och Markus och tränade kondition. Cyklarna var så klart upptagna så jag och Markus sprang sida vid sida på löpbanden istället. Det var mycket roligare men jobbigt! Jag sprang intervaller med 2 mins uppförsbacke och 2 min plan löpning i 25 min, mina ben var ganska sega efter det, är inte van med att springa men det ska bli en vana framöver!
Resten av kvällen bestod av god middag med lyxig korv med het tomatsås och sallad som tillbehör och kvällen avslutades med Star Wars episod V, ikväll kör vi nästa! Vi har inte sett Star Wars-filmerna innan men nu när folk börjat prata om det igen bestämde vi oss för att köra igenom alla filmer, positivt betyg hittills!

Den soliga lördagen igår startade vi med att gå upp och köra ett crossfit-pass innan frukost. Vi körde så att vi sprang 100 m, gjorde 10 armhävningar, 10 dips och 10 upphopp i en cirkel på 15 min. Man blir riktigt svettig av det och det är smidigt att det går så snabbt. Vi var hemma efter 45 minuter! Då bjöd jag Markus på de stekta kaneläpplena med kvarg, uppskattades mycket! - Prova om ni inte gjort det, supergott som frukost, mellanmål eller till och med efterrätt!

Efter frukosten hoppade jag in i duschen och piffade till mig och så drog vi ner på stan och kollade runt lite och sedan handlade vi mat till kvällen. Då vankades det premiär-grillning med gott sällskap, sol, alkoholfritt, prat, skratt och tv-spel in på natten. Love it! Men jag blev riktigt trött och stupade i säng efter våra gäster gått.

Idag tog vi sovmorgon till nio och jag började morgonen med att röja undan lite i köket från igår och sedan gjorde jag blåbärsgröt med banan och krossade linfrön till frukost, så gott! Scrolla ner för recept!
När vi ätit upp våran frukost packade vi gymväskorna och åkte iväg för att köra vårat första benpass ihop. Det gick jättebra och hela träningsveckan har gått bra så vi ska fortsätta med det här schemat vi har nu. Jag har äntligen fått en träningspartner!
När vi åkte ifrån gymmet stannade vi på ICA och handlade en varsin sallad och jordgubbar och sedan åkte vi vidare till ett naturreservat och åt våran lunch på en klippa i solen, mysigt värre!
Nu är vi hemma och är ganska sega efter helgens aktiviteter. Resten av den här söndagen kommer bestå av fjällvandringsplanering, kasslergryta till middag och TV-mys.

Ha en fortsatt fin söndag alla!



Dagens frukost och jag och min fina pojk i solen!

Blåbärs och hallongröt med banan

1 portion


Ingredienser
  • 1 dl fiberhavregryn
  • 2,5 dl minimjölk
  • 1 dl frysta blåbär
  • 0,5 dl frysta hallon
  • 1 banan
  • ½ krm salt
Häll i havregryn, mjölk och salt i en tjockbottnad kastrull och sätt på medelvärme. Skiva bananen i tunna skivor och ha i hälften av bananen, hälften av blåbären och alla hallon i kastrullen och rör om. Låt gröten koka upp och sedan småputtra under omrörning på svag värme i ca 2-3 min. När gröten är klar häller ni över den i sen skål och garnerar med resten av bananen och blåbären och till sist strör ni krossade linfrön över. Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar