19 april 2013

Upp igen!

Igår hade jag den sämsta dagen på länge. Den var så dålig och påverkade mig så att det slutade med tårar mot Markus axel och jag var så nere att jag inte orkade ta mig till gymmet igår för att cykla. Men Markus ville få mig på bättre humör och sa till mig att jag är bäst och sedan drog han med mig för att handla mat och kolla på vandringsryggsäckar och skor inför en fjällvandring vi ska göra tillsammans i sommar. Tur jag har honom som stöttar mig och gör mig glad när jag är nere på botten.

Idag vaknade jag vid 7 som vanligt och var fortfarande lite deppig och hade ont i huvudet men när Markus sa "Idag är det jättefint och soligt ute" så tänkte jag att här kan jag inte ligga utan drog mig upp och ut för morgoncardio med löpning, intervaller i backe och armhävningar, situps och dips mot en bänk. Det fick tankarna att skingra sig lite och huvudvärken att släppa så nu är jag redo för att snart ta mig till jobbet några timmar och sen tar jag helg! MEN jag ska träna för det, idag blir det cykelpasset som uteblev igår och i helgen blir det benträning och säkert någon utomhusaktivitet då det ska vara strålande sol och varmt!

Vad ska ni ha för aktiviteter i helgen?
Ha en fin fredag allesammans!

Dagens träning
Morgoncardio och intervallcykling 30x30 25 min

Dagens frukost
Kanelstektäpple med solroskärnor - klicka för receptet men jag hade i lite fiberhavregryn i pannan också och jag åt det med kvarg blandat med minimjölk till en krämig smet istället för yoghurt. MUMS!

Dagens mål
Ha en toppendag och inte tänka negativa tankar och sedan klara 30x30 på cykeln såklart!



4 kommentarer:

  1. För min del blir det promenader i helgen. Jag har precis kommit igång med det och har gått varenda dag den här veckan. Stolt tjej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat! Så skönt att vädret börjar bli varmare så det inte känns så motigt att gå ut på mornarna men jag är fortfarande lite dålig på det när det regnar haha.

      Fortsätt kämpa på! Jättefin blogg du har :)

      Radera
  2. Jag har hitills gjort allt man inte ska göra för att leva "sunt" Tentafest igår betyder sängliggandes hela dagen... blir bio ikväll, men imorrn är de jobb och träning som gäller! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland får man men det ska vara ett val inte en synd ;)
      Vad tycker du om mitt crossft-pass?

      Radera