08 april 2013

Förkylning och mål

Hej alla! 
Har ni tips på dunderkur mot förkylning så skriv, orkar inte vara förkyld längre!

Nu har jag varit förkyld i över en vecka, halsen är mycket bättre och gör inte ont längre men är fortfarande, ursäkta, slemmig och snuvig. Är täppt i näsan och känner knappt smaker pga det, hatar det och är så trött på det hela nu.

Jag har inte tränat på över en vecka heller så har ångest över det men vågar knappt anstränga mig för känner direkt att det blir värre då. Börjar känna mig slapp och seg i musklerna, det gick så jäkla bra med träningen och jag var starkare än någonsin och orkade så mycket men så blir jag sjuk och allt förstörs. Börjar man om då? För man orkar väl inte lika mycket sedan när man börjar träna igen efter en förkylning?

Nu får det vara nog, vill vakna upp och vara frisk imorgon tack!

Förkylningen åt sidan, det är måndag idag så vägde mig såklart och vågen stod på 69.1 kg. Lördag var  en riktig ätardag, på fiskemässan blev det nudelwok till lunch och till middag hos Markus kusin blev det kött med potatisgratäng och hemmagjord tzatziki. Till efterrätt hade hon gjort supergod daimglass så jag var tvungen att ta om. Efter allt det blev det lite chips och choklad med vin. Så mycket som jag åt den dagen har jag inte ätit på länge, vi räknade kalorierna och man blev rädd haha. Men jag har varit duktig resten av veckan och det har gett framgång på vågen!

Jag skrev ju för ungefär en månad sedan att jag skulle ha förbjudet och godkänt men jag har ju inte lyckats hålla det alls. Allt från chips, vin, nudlar och friterat har slunkit ner. Visst jag nådde mitt ena delmål och då ville jag fira men hur ser det ut när jag inte kan hålla mina egna mål eller löften?
Därför har jag och Markus kusin nu bestämt att från och med idag ska vi TILLSAMMANS ha förbud och inte äta onyttigt eller dricka alkohol till maj. Jag ska på Bon Jovi 24 maj så jag ska hålla mig med alkoholen tills dess har jag bestämt mig för.
Är ni med mig?!


Dagens frukost - Blåbärssmoothie gjord på kvarg, minimjölk, banan och blåbär. Till det drack jag ingefärste och mutlivitaminbrus. Vad åt ni till frukost?


1 kommentar:

  1. Halloj!
    Min dunderkur mot förkylning är ljummet vatten (viktigt att det är ljummet) med pressad vitlök, honung och basilika i :)

    Krya!

    SvaraRadera