13 april 2013

PW och bålövning

Det blev ingen utgång igår då jag kände mig ganska opepp med träningsvärk och trötthet sedan var vädret så tråkigt, får bli en annan gång. Jag och Markus hade fredagsmys istället med god mat och film, kändes bättre en kväll som igår!

Denna morgon var vädret bättre så startade dagen med en PW på 30 min innan frukost. Då det regnade igår var nästan all snö borta i skogen så jag kunde vika av in på elljusspåret på hemvägen. När snön har försvunnit helt ska jag börja springa där på kvällarna.
Det är så skönt att vakna till av en frisk och rask morgonpromenad. När jag går upp vid 7 är mina ögon som grus och det går knappt att öppna dom men efter promenaden känner jag mig piggare än någonsin. Bästa känslan! 

Då jag går promenaderna innan frukost dricker jag ett glas med BCAA för musklernas skull så inte kroppen bryter ner dem för energi. Sedan tar jag även en Ripped Hardcore för fettförbränningens skull. Jag känner att jag får mer energi av ta BCAA och jag hoppas denna metod innan promenaderna ska ge resultat. 


Gårdagens träning gick riktigt bra. Jag körde triceps- och bröstövningar på kabeln och sedan hängde jag på mattan resten av passet och utförde helkroppsövningar med fokus på bålen. En favorit är denna övning som jag tagit ifrån den kända träningsbloggaren Lofsan.
Sneda crunches med axelpress men jag brukar utföra övningen så att jag vrider benen åt motsatt sida som jag vrider bollen och att jag även sträcker ut benen rakt ut när jag lyfter bollen över huvudet. Riktigt bra bål- och balansövning!

Nu ska jag göra mig redo för att sedan gå till jobbet. Jobbar idag 12-19 efter det hade jag tänkt ta mig ut och jogga om benen orkar!

Ha en skön lördag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar