15 april 2013

Söndagens och måndagens händelser


God morgon!

Idag vaknade jag kl 07.00 och gick ut på en morgonpromenad som nu har blivit min nya morgonrutin. Det var 7+ ute så både pannbandet och vantarna åkte av efter ett tag, så skönt att värmen är på väg!
Vägde mig imorse såklart och jag är inte så förvånad, det har inte hänt något på vågen alls denna vecka. Det gör mig inte så mycket då jag vet att jag tagit det lugnt nu efter förkylningen och jag har inte kört kondition en enda gång. Jag är glad att jag inte gått upp utan lyckas hålla vikten. Men den här veckan kör jag järnet igen!

Igår blev det inte av att skriva något då vi hade det fullt upp från morgon till kväll.
Jag och Markus startade dagen med att åka ut till ett naturreservat innan frukost och gick en långpromenad på lite mer än en timme. Efter det åkte vi hem och åt en stadig frukost och satte sen igång med dagens sysslor, tvätta och städa. Vi blev inte klara med allt förrän runt 8 på kvällen och då satte vi oss ner i soffan för att skriva ett gemensamt träningsschema.

Förra veckan lovade nämligen Markus mig att vi ska göra ett träningsschema ihop och att vi ska prova det hela veckan och se hur det går och om vi kan fortsätta på det viset. Jag har nämligen tappat lite motivation på gymmet, jag tränar lika hårt som alltid men det är lite tråkigt att stå själv när ändå Markus är på samma gym. Vi tränar tillsammans men ändå inte om ni förstår. Jag gör mitt och han sitt men jag känner att jag inte orkar ha det så längre. Nu i sluttampen behöver jag mer stöd och pepp, någon som utför övningarna med mig och pushar mig till max. Detta behöver jag för att inte tappa motivationen. Hoppas schemat blir bra och att vi kan bli träningspartners istället för att bara åka till gymmet ihop!

Idag är jag ledig men har en hel del att göra här hemma och i eftermiddag ska jag och Markus åka och träna första passet på vårat schema, triceps, bröst och mage - spännande! Jag uppdaterar om det senare, här kommer en del bilder som jag tog igår under promenaden med Markus.

Vädret var underbart!

Startade promenaden vid Kronobergs slottsruin.

Efter en bra bit med olika terräng kom vi fram till vattnet.

Vi kom fram till en flotte som man fick dra sig fram på för att komma över till en ö.

Markus fick dra oss över först.

  Sen var det min tur att dra oss tillbaka och jag tog i allt vad jag kunde.
Riktigt bra träning för armarna!

Denna härliga morgon avslutade jag med en riktigt god frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar