05 april 2013

Värre

Igår var en kollega från jobbet sjuk så jag fick jobba heldag istället för bara lunch. Jag var tvungen att springa runt och göra allt som inte hanns med av andra. Det gav resultatet av att min förkylning nu är värre idag. Jag skulle egentligen jobbat heldag idag med men är så pass sjuk att jag känner att jag inte klarar av det. Jag som hade hoppats på att vara frisk till på måndag så jag kunde träna igen! Riktigt less på att vara sjuk nu..!

Jag har tjuv-vägt mig lite och det ser bra ut! Lättare än jag trodde att gå ner under en förkylning faktiskt men än är inte veckan slut och i helgen blir det kanske lite onyttigt då jag är bortbjuden, får se om kroppen orkar det dock. Hatar att min förkylning förstör allt för mig!!

Gårdagens måltider:
  • Frukost: Banan&äppelgröt gjord på fiberberikade havregryn istället för vanliga.
  • Lunch: Diet Pro med minimjölk och provsmakade lite kyckling&pastasallad som vi ska börja servera på jobbet.
  • Eftermiddag: Lite pommes.. och grönt te.
  • Middag: Baconinlindat kycklingbröst rostat i ugn tillsammans med hemmagjord tomatsås - älskling som lyxat till det på en torsdag och det var supergott! - till det åt jag sallad.
Idag jobbar jag ju då inte så då blir det lättare att hålla sig ifrån alla onyttigheter, speciellt när jag knappt känner någon smak. Nej nu ska jag sluta gnälla om min förkylning och peppa mig till att bli frisk istället! 

Imorgon ska jag och älskling åka på fiskemässan i Jönköping och på kvällen är jag bortbjuden på mat och vin till hans fina kusin. På söndag vankas det kanske grillning med ett trevligt par vi känner. Hoppas helgen blir som jag vill nu och inte behövs ställas in, håll tummarna för mig!


åh vad jag saknar gymmet, träningskläderna, svetten, dunkade musik och muskler som arbetar!

1 kommentar:

  1. Aa jag vet :/ den här veckan har det vart svårt att äta pga magsjuka i familjen, men det ska bli bättre!! :) Åh ska prova deras yoghurtar! Ibland får jag sånt jäkla sug efter det haha. Aa drickyoghurt är oftast kanske inte sådär superbra :P mättande javisst, men det är väl det enda som är bra med såna. Men tack för din kommentar och tack för att du vill hjälpa! KRAAAM

    SvaraRadera