12 maj 2013

Aktiva dagar

Go' kväll alla!

Det har varit en aktiv vecka med styrketräning, löpning, cykling, vandring och promenader. Jag har rört på mig varje dag och är fan stolt över mig själv! Än är det inte över heller, jag ska snart ut och springa en runda för att avsluta den här veckan på topp!

Dagens träning bestod av styrketräning av rygg och lite mage. Det gick bra förutom att jag blev så arg på mina händer! Jag har så svagt grepp och får så lätt handsvett så tappar lätt greppet när jag håller en tung hantel eller drar tungt på lastdrag eller rodd. Sedan gör det så ont i huden och det spelar ingen roll om jag har handskar eller inte. Jag köpte absolut torr idag och ska se om det blir någon skillnad. Sedan måste jag köpa ett par ordentliga träningshandskar med bra grepp som inte har sömmar som klämmer när man greppar något! Slog till och med på min hand för jag blev så arg på den haha! 

Mer som hänt under dagen är den vanliga söndagssysslan, städning. Idag var det altanen som skulle fixas så nu vågar jag bjuda hem folk att sitta där! 

Jag har även bakat proteinkakor med chokladbollssmak idag. Jag modifierade lite i receptet efter vad jag hade hemma. Bytte ut mjölken mot vatten, hade inte mandelsmör eller kokosmjöl i heller men resultatet blev väldigt bra ändå men nästa gång ska jag prova att ha i lite kakao och kallt kaffe för ännu mer chokladbollssmak! Receptet är från bloggen Tasty health - riktigt bra blogg med nyttiga recept och mycket inspiration!

Nu ska jag ut i spåret för en runda, ha en fin söndagskväll! 

Glömde ha i den rivna kokosen i smeten så strödde den på istället, lyckad miss!

3 kommentarer:

  1. Köp remmar istället för handskar, remmarna gör att all belastning på händerna försvinner viklet gör att du kan helt fokusera på dra. Det resulterar i alla fall för mig i högre vikter än tidigare. Dock får man nog lägga in ett handleds/underarms pass varje vecka för att inte bli för felbyggd ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. okej! får kolla närmre på det då, tack!
      haha hur tränar man handleden/underarmen? Tror jag behöver det för bli lätt trött där när jag kör biceps/lastdrag. Sett att folk sitter med skivstång och vickar fram och tillbaka med handleden, då eller?

      Radera
    2. det kan fungera, själv så gör var de där klyckorna man trycker ihop 4x60 på varje hand när jag sitter i bilen på väg till västerås :)

      Radera