13 maj 2013

Ny vecka, ny vikt och ny utmaning!

Hej alla!

Jag är verkligen på toppenhumör idag! Som vanligt skiner solen och jag sitter med öppet fönster så hör fåglarna kvittra, vem blir inte glad av det?
Jag vet att jag bojkottat vågen men har också lovat att berätta när jag kommit närmre målvikten, idag stod vågen på 67,6 kg. ÄNTLIGEN har jag kommit under den där jobbiga 8:an! Woho! :D
Mer som gör mig extra glad idag är att jag vet att några har skött veckans utmaning exemplariskt!

ELLA har varit en riktig kämpe som efter mycket velande och ursäkter köpt gymkort och även gett sig ut i spåret när hon egentligen tänkt stanna hemma, starkt kämpat!
Min vän Rikard blev motiverad av min bild på instagram när jag klarat springa 5 km och han tänkte "bara gör det" så drog han ut och sprang fast han inte tänkt göra det den dagen! Good job!
Sedan är jag själv jävligt nöjd med min egna prestation från veckans utmaning. Jag sprang som sagt 5 km utan att stanna, jag gjorde 110 squats när jag redan var helt död i benen och igår sprang jag 3,2 km som avslut på veckan - bara gör det!

Och ni andra som gjort förra veckans utmaning - GRYMT jobbat!

Nu till denna veckas utmaning!

Jag har funderat länge på detta och det är svårt att komma på en utmaning som kan passa de flesta.
Men alla måste ju röra på sig eller hur? Därför är veckans utmaning att bli ordentligt svettig minst en dag denna veckan! Är ni ute och går, jogga. Är ni ute och joggar, spring. Är ni ute och springer, spurta. Eller spring intervaller upp för en backe/trappa eller kör lyktstolpsintervaller. Kombinera det också gärna med lite styrkeövningar som knäböj, armhävningar, utfall, dips, situps - vad ni vill! När ni känner att svetten rinner i pannan och ner för ryggen och pulsen dunkar och ni är andfådda stanna då upp och tänk - fy fasiken vad stark och bra jag är! 

Det är veckans utmaning och jag lovar att lägga upp en del svettiga kort på mig själv nu i veckan!

Ha en fin dag och lycka till med utmaningen!

 Lite svettiga bilder från de senaste veckorna!

2 kommentarer:

  1. Nemän vad glad jag blir :D!!
    Jag är på nästa utmaning! Tycker du har kommit på en väldigt bra utmaning faktiskt! Alla klarar det. Alla kan ge liiiite mer än dom brukar.

    Jag är på :D

    Jackan är köpt på stadium. Soc är det. Magiskt fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra! :D

      Härligt! Roligt att du är så positiv till utmaningen! :)

      Tack! Vet inte om den finns kvar men ska ändå kika, trött på min ljusblå som inte passar till något haha..

      Radera