21 maj 2013

Avstressad och nyttiga chokladbollar

Imorse gick jag upp innan klockan ringde och satte på mig regnjackan och gav mig ut på en långpromenad. Jag gick i 2 timmar och det var så skönt att få andas, tänka, rensa, gråta en skvätt och bara gå för att det är skönt. Jag brukar alltid lyssna på dance-låtar när jag går för att få upp ett tempo men idag lyssnade jag på den bästa musiken jag vet, rock. Det kom en låt som fick mig att tänka på mamma och det var därför promenaden var så känsloladdad men nu känner jag mig helt avslappnad och fri från stress. Jag har haft en del känslor och tankar hängandes över mig som jag inte har fått släppa ut och en del välde över mig i lördags när jag cyklat 1 timme och var helt slut. Brast i gråt när jag kom hem, förstod inte varför men det var så skönt att bara få gråta ut. Tror det har med stressen och pressen jag känt på sista tiden som jag inte fått ge utlopp för och så kommer det när jag är helt slut eller slappnar av. Men nu mår jag bra och jag har haft en riktigt skön dag! Har ätit gott, duschat, gjort ansiktsmask, färgat fransarna, börjat packa inför resan, diskat och nu ska vi iväg och träna ryggen och sedan ska vi tvätta. Fullt upp!

Sitter just nu och äter ett mellanmål innan vi ska iväg till gymmet. Igår gjorde jag nämligen nyttiga proteinchokladbollar! Jag har inget recept då jag höftade ingredienserna men bollarna innehåller:

Ca 1,5 skopa (ca 45g) proteinpulver med chokladsmak
2 dl havregryn
Riven kokos efter smak
Kakao efter smak
En del torkade aprikoser
En del torkade plommon
En del hackade mandlar
Någon skvätt kaffe eller vatten så smeten blir kletig. Mixa och rulla till bollar och rulla sedan i riven kokos, klart och supergott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar